FELKOD Z650 2019

BörjeBrännvin

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2021
Hoj
Kawasaki Z650 ABS 2019
Hej, köpte en Kawasaki z650 abs 2019 med preformance paketet och akrapovic Helsystemet. Jag ville att den skulle låta lite mera så jag tog bort db killern och katten bara för att prova, när jag startade hojen så lös motorlampan och jag får fram att det är felkod 67, (givaren till avgasröret) . Jag satte tillbaka katten men lampan lyser än, är detta vanligt?

Den släcker väl sig själv efter ett antal körcykler där den gått från öppen till stängd loop. Har för mig det finns en annan tråd här på SH som beskriver just det förloppet.

Den släcker väl sig själv efter ett antal körcykler där den gått från öppen till stängd loop. Har för mig det finns en annan tråd här på SH som beskriver just det förloppet.
okej det låter ju bra isf. vet du vart jag kan hitta det inlägget? letat men är ny på denna sidan ?

Det var för en annan hojtillverkare men det fungerar likadant på bilar efter att man bytt felaktigt o2-sensor.
men släcks den inte efter tre cykler lär du nog ringa någon som kan släcka koden åt dig.

Det var för en annan hojtillverkare men det fungerar likadant på bilar efter att man bytt felaktigt o2-sensor.
Men tycker det är konstigt eftersom jag inte ens rört sensorn, den satt kvar hela tiden när jag tog bort katten osv. Sensorn sitter "före" skarven där katten sitter.

men läste där i tråden och det verkar vara en metod som många använder, läst om det innan. problemet är bara att jag inte har något kort än så kan inte dra ut just nu och fixa på det sättet så det får vänta. vet ju att inget trodligtvis är fel då men känns ändå lite kasst när lampan lyser

Jag greppar det inte till 100. Du köpte ett helsystem men lät o2-sensorn sitta kvar? Har helsystemet uttag för o2-sensorn? Har du råkat vrida sönder sensorn eller dess kablar?

Jag greppar det inte till 100. Du köpte ett helsystem men lät o2-sensorn sitta kvar? Har helsystemet uttag för o2-sensorn? Har du råkat vrida sönder sensorn eller dess kablar?
Nej nej, röret satt på när jag köpte motorcykeln, det enda jag gjorde var att ta bort db-killern och katalysatorn, efter att det var färdigt så lös lampan, så jag provade att sätta tillbaka katten men det hjälpte inte, ursäkta om jag skriver lite rörigt

Om du haft luftläckage kring kat-eliminatorn har nog o2-sensorn detekterat för klen blandning trots fullt uppvärmd motor och trots att dess EFI försökt korrigera inom sina gränser. Det kan ju vara så eländigt att mottrycket från katten krävs (för att inte få in syrefyllda pulser) för att inte slänga ur sig en felkod. Ivfsh bör den nu släckas efter tre cykler.

"oxygen sensor heather malfunction, wiring open or short" är cod 67, den jag har. Låter ju nästan som att det är kabelbrott? men har kollat hela kabeln och har inte ryckt något i den när jag grejade
Om du haft luftläckage kring kat-eliminatorn har nog o2-sensorn detekterat för klen blandning trots fullt uppvärmd motor och trots att dess EFI försökt korrigera inom sina gränser. Det kan ju vara så eländigt att mottrycket från katten krävs (för att inte få in syrefyllda pulser) för att inte slänga ur sig en felkod. Ivfsh bör den nu släckas efter tre cykler.

Syresensorer är förbrukningsvara. Vänta med att göra något alls öht tills du kört tre cykler med hojen. Har du garagestartat den ett antal gånger kan sensorn behöva "blåsas" genom att köras någon längre sträcka. Kondens och kolpartiklar är inte snälla mot sensorerna.

Varför köpa en hoj o förstöra den pga klåfingrighet som ett moppefucko?
Låta mera? Varför du är ju vuxen så du borde ju veta att ljuddämpare sitter där för att
( just det dämpa ljudet) brukar du ta ur insatsen i bilen ochså för att låta mera o fränare.

Sedan är din hoj helfordons godkänd och du får igentligen inte ändra en skruv på hojen. Dessutom kan din garanti försvinna som ett löv i vinden.

Nå som fler säger kör den varm några gånger, du kan även testa att lossa batteriets ena pol o bryta strömmen, på en hel del fordon nollar detta felkoder efter att datorn varit strömlöst i 15-20 minuter. Men om din gör det vet jag ej.

Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7