Felkod yamaha -94

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Efter att ha rotat lite under tanken så har jag nu fått felkoden 8000rpm-0rpm-verklig rpm. Den loopar detta om och om. Jag misstänker att det kan vara bränslenivågivaren men är osäker eftersom jag har pillat med flera kontaker.

Någon som vet vad den koden betyder?
Modellen är en FZR 600R -94 men jag antar att det är samma koder på flera äldre yamaha.

Är du säker på att det inte är ca 7000 den visar? I så fall är det något fel på exup-motorn, den som styr spjället i avgassystemet. En vild gissning när att den sitter på höger sida av hojen, precis på insidan av ramröret, ungefär i bakre ändan av tanken.

Sök lite på exup här så får du nog alla svar du behöver, och några till :hihi

Är du säker på att det inte är ca 7000 den visar? I så fall är det något fel på exup-motorn, den som styr spjället i avgassystemet. En vild gissning när att den sitter på höger sida av hojen, precis på insidan av ramröret, ungefär i bakre ändan av tanken.

Sök lite på exup här så får du nog alla svar du behöver, och några till :hihi

Jag tror inte att jag har exup över huvud taget :), jag tror bara det satt på yzf 750r och fzr 1000 på den tiden. Och den visar 8000 exakt.

ingen som har en komplett lista med felkoder till 90-tals yamaha med analoga instrument?

nu har jag sökt runt lite och hittat felkoder för thundercaten.

The CDI unit controls the tachometer and has 2 built-in codes to warn you when something has gone awry.

Tach readout: 0......3000rpm.......0........actual engine speed...... repeat

Throttle position sensor is disconnected or the reading is outside of the normal band.

0......8000rpm.......0.......actual engine speed.... repeat

Fuel level warning system has an open circuit somewhere. Either the level sender is bad, has a bad ground connection, the connector (small green connector under tank on left side of bike) is disconnected, or the bulb itself is blown.

Det är alltså troligtvis fel i kontakten till nivåsensorn. Dessvärre är det samma kontakt till bränslepumpen på min modell och jag tyckte den gick extra dåligt idag :(. Jag ska dra ut med multimetern nu i veckan och leta fel iaf.

Bild från thundercat manualen

"Dax att tanka lampan"

Bifogat

• YZF600_1998.jpg
    YZF600_1998.jpg
    33.4 KB · Visningar: 49
Mycket riktigt så var det sladden till tanken som spökade. Jordkabeln hade gått av precis vid stiftet så jag fick löda en ny. Jävlar va mycket bättre hojen går med soppapump! :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back