Felkod R1

Micke Godén

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Östersund
Hoj
ZX6R
Var och tankade häromdan min fyrhjuling med R1 motor -99. Efter detta går den dåligt och missar. Efter kontroll verkar det inte vara något med bränsle utan det måste vara något med tändningen.

Har kollat stift och div annat...

Går fint om man drar iväg på ettans växel men när man lägger i högre växlar så börjar den att missa..

Nån som har något tips? Tändspole? Strömtillförsel tändspole??
 
Last edited:
Det är en yamahahahaha...
Vi börjar där...
Om det är bytta filter skulle jag nog tro den går snålt och därför saknar lite på toppen. Du kan ju prova att ta den till en verkstad o få den bänkad samt koder. Skall kolla med jobbet om det går att få tag på några sidor med koderna på men enklast borde ju att vara att ringa yamaha i sverige.?
 
det är en 98 eller 99 och felkoden är 38 eller möjligen 28 :-)

Är det någon som har kopplingsschema över intrumentet så vore jag även tacksam för det. För oljetryck och tanklampa är inte inkopplat.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Låter denna länk ligga kvar till i kväll, måste rusa nu ;)

Lycka till

Edit; länken är nedtagen, hoppas det gick bra.
 
Last edited:
Nej, man kan/behöver inte "nolla" felkoderna på -98 -99 R1.
Ja det är samma givare till tanklampa och felkoden för givaren.
Minns inte vilket Ohmtal det ska vara men prova med 1KOhm motstånd i stället.
http://www.r1-forum.com/forums/showpost.php?p=3921984&postcount=3

Motortempgivaren sitter i höger framkant på kylaren, det är den mindre av de två:


De gick kanon, tack som F.. :-)

Har felkod 8000 dvs bränslegivaren.

Tanklampan lyser och felkoden 8000varv visas hela tiden. Jag satte in ett motstånd på 100ohm och då slocknade tanklampan men felkoden fortsätter ändå!! Kan det vara fel ohm-värde trots att tanklampan slocknade?? För visst är det samma givare??

Nån som vet inom vilka omh-värden tankarmaturen skall ligga??

Kan man "nolla" felkoderna eller sker det automatiskt??

Letar även med ljus och lykta efter tempgivaren till instrumentet, vart sitter tempgivaren på motorn??'

Tacksam för all hjälp
 
Förgasarmotot DU MÅSTE HA ORGINAL LUFTBURK SAMT ORGINAL FILTER

Dessa hojar trivs inte alls utan sina kåpor (streetfighter)

Har kört sådana i bänken (jobbiga att få stil på)

Shimsa nålarna uppåt med dubbla 0,5mmbrickor

Blandarskruvarna på 3,5 varv

ORGINAL LUFTBURK!!!!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top