Felaktiga länkar i email

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
Ducati Monster 796 -12
De mail som går ut när en tråd uppdateras skickas tyvärr ut med trasiga länkar. Problemet är att specialtecken (som åäö) inte kodas ordentligt. Vissa mailklienter är toleranta mot detta fel, men vissa är det inte. Mycket störigt då det gör att länken inte går att klicka på då den blir kapad vid första felaktiga tecknet.

Vem skapar länkar på internet med åäö? Så kan man inte göra. A-z, bindestreck och understreck är det som gäller. Just deal with it.

Skriv nått mer i den här tråden, så ska jag se om samma sak händer mig.

Isåfall är det en bugg som jag inte kan göra något åt, då det ligger i forumets mjukvara. Jag kommer dock såklart buggrapportera och hoppas på en lösning inom kort.

Jag har Claws här som inte fungerar. Evolution tror jag fungerade. Har inte provat några andra klienter...

Det var min första tanke med. Tittade dock på rådatat i mailet och det är fel där, så formellt är klienten oskyldig. Borde vara "%E4" istället för "ä".

Lämnade dock en bugrapport till Claws-folket, men intresset verkar svalt att göra hanteringen mer tolerant för fel...

Jag tror att emailat till dig är åäö, oformaterat. Det är sen upp till klienten hur den vill översätta / tyda emailets innehåll.

Jag kan tyvärr ingen göra för dig iaf.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...