Felaktig P-bot?

• Thread starter Thread starter -Freddy-
  • Start date Start date

-Freddy-

Guest
Glad i hågen upptäckte jag en prydlig kukbot, på min frostiga framruta imorse, kolla tid och regnummer och allt.. Men så såg jag att det var ifyllt punkt 35, istället för 37 som råder på just dom platserna.

35 = på plats med förbud att parkera
37 = på fel sida av vägen enligt bestämmelser om datumparkering

Slipper man betala då?

För att en P-bot (kontrollavgift) ska vara giltigt måste den vara helt korrekt ifylld. Så ja, bara att gå in på bolagets hemsida och förklara så ska den skrivas av. Annars råder jag dig att gå vidare, eftersom du har lagen på din sida.

Står du på fel sida är det ju förbud att parkera. Misstänker att det är datumzon

Lycka till!

Jag var i rätten häromdan och förhandlade ner en rödljuskörning till "obstruction of traffic", vilket resulterade i två prickar och $70 i böter. Iofs kostade rödljuskörningen bara tre prickar och $80, men det var en upplevelse att förhandla med domaren... :hihi

Som jämförelse kan nämnas att det krävs 12 prickar inom en 12-månadersperiod för att bli av med kortet. Mao, så anses inte en rödljuskörning som någon jättegrej...

Vad är straffet för en rödljuskörning i Sverige? Någon som vet?

Lycka till!

Jag var i rätten häromdan och förhandlade ner en rödljuskörning till "obstruction of traffic", vilket resulterade i två prickar och $70 i böter. Iofs kostade rödljuskörningen bara tre prickar och $80, men det var en upplevelse att förhandla med domaren... :hihi

Som jämförelse kan nämnas att det krävs 12 prickar inom en 12-månadersperiod för att bli av med kortet. Mao, så anses inte en rödljuskörning som någon jättegrej...

Vad är straffet för en rödljuskörning i Sverige? Någon som vet?

Stopp plikt är det av med kortet..
Min mor lyckades med ett rullande stopp och blev av med kortet för många härrans år sen..
Helt sjukt då hon aldrig innan blivit dömd för ngn trafikföretelse.

Där ser man. Då är man fortfarande en vinnare alltså! :D

Står du på fel sida är det ju förbud att parkera. Misstänker att det är datumzon

Jo men då borde dom fyllt i punkt 37 istället?

Jag kanske kan säga att jag stod på andra sidan vägen och fick böter när jag stod rätt? Han kan inte bevisa att det var datumparkeringen jag överträtt.

Jo men då borde dom fyllt i punkt 37 istället?

Jag kanske kan säga att jag stod på andra sidan vägen och fick böter när jag stod rätt? Han kan inte bevisa att det var datumparkeringen jag överträtt.

Det funkar inte att ljuga om vilken sida du stått på. Han har ju fyllt i gatunamn+nummer var du stod, dvs det står på lappen vilken sida du stod på.

Hur är det med att fota egentligen...

Jag hörde någonstans att man måste ha tillstånd av Datainspektionen för att föra register med digitalbilder på ett sådant sätt som t.ex. Kuk-park gör.
Detta pga att reg.skyltar faller in under PUL?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg