Felaktig info!

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Har som sagt köpt endurohjul till hojen o skulle sätta på allt idag. Då jag har det stora oket så var jag ju tvungen att distansera hjulet så oket inte slår i ekrarna men trots det så slår det i. Ringde innan jag fått tillverkat distanserna till en välkänd Husa återförsäljare och frågade hur mkt hjulet skulle distanseras & fick svaret 3mm:va . Hmm tänkte jag, de flesta här på forumet snackade om 5mm vilket det minst ska vara men jag gjorde dem 4mm då jag gick lite på "expertens råd" men tji fick jag:mad: :mad: Fan, ingen körning denna helgen pga den j...vla idioten på ...

Ska i fortsättningen bara lita på folket här på SH för ni verkar ha betydligt mer koll än de som säljer & servar grejorna:tummenupp

Har som sagt köpt endurohjul till hojen o skulle sätta på allt idag. Då jag har det stora oket så var jag ju tvungen att distansera hjulet så oket inte slår i ekrarna men trots det så slår det i. Ringde innan jag fått tillverkat distanserna till en välkänd Husa återförsäljare och frågade hur mkt hjulet skulle distanseras & fick svaret 3mm:va . Hmm tänkte jag, de flesta här på forumet snackade om 5mm vilket det minst ska vara men jag gjorde dem 4mm då jag gick lite på "expertens råd" men tji fick jag:mad: :mad: Fan, ingen körning denna helgen pga den j...vla idioten på ...

Ska i fortsättningen bara lita på folket här på SH för ni verkar ha betydligt mer koll än de som säljer & servar grejorna:tummenupp

Om det bara är lite som tar i så kan du alltid "puttsa" lite på oket. Är nog många som fått gjort det som kör med stora bromskivan samt orginal oket.
Jag fick slipa ytters lite sen så gick det fint.

Så ge inte upp nu :tummenupp

Jag har bara 3mm. Funkar kanon för mig så den j...vla idioten du prata med kanske inte är en idiot :confused:

Beror kanske på vilken årsmodell du har? Hade några andra brickor hemma som tur var så jag fick öka ytterliggare med mellan 1-2 mm innan hjulet kom på plats.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN