Fel slang i bakhjulet, Husaberg...

  • Thread starter Thread starter hp
  • Start date Start date

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Bytte bakdäck idag och när jag fick tillbaka hjulet från däckhandlaren hade han satt i en ny slang också. Han påstod att orginalslangen var i fel storlek (för bred) och han visade mig vita fläckar på den gamla slangen där den legat skrynklad inuti däcket. Det är första gången jag byter däck på hojen så slangen måste ha varit fel från fabriken.... :confused:

Någon mer som råkat ut för samma sak eller är mitt hjul måhända tillverkat på en Måndag... :confused: Inget att gnälla om i och för sig, en ny slang kostade 170 kr men ändå... Lite irriterande är det ju...
 
Jag hade metzelerslangar i min trots Mich däck på hehe, men rätt size var det ivf...........

Viktigt vetande :va
 
För bred :va
Var den som satt i gjord för traktorer då eller :hihi

Mkt märkligt....
 
man tager det man haver... :D :D :rofl

Undrar då vad det är för slang det sitter på husabergs baklastare som står på gården... :va
:rolleyes:
 
De skriker :tummenupp


Oavsett om man kör på slide (Heda försöker slide:a) eller om du får sådan där tjyvsläpp så lämnar de ifrån sig lite ljud, perfekt om man vill stressa någon kåpmupp framför :)

Ungefär som JamesBond sladdar grusväg å får asfaltsladdljud you know!!



junior skrev:
:confused: Hollywood-däck?
 
hp skrev:
Jag handlar på www.vurpan.com så klart. Det blev ett nytt orginal dvs Michelin Pilot Sport 150/60-17.

Någon som provat Pilot Sport Cup ? ( http://www.michelin.co.uk/uk/front/affich.jsp?codeRubrique=67&codePage=20&lang=EN ) Michelin Sverige tar normalt inte in det men lite parallell/privatimport kanske förekommit.

Enl. kunniga personer skall det vara ett Pilot Race med Pilot Sport mönster. Det togs tydligen fram för att vissa klasser nere i Europa inte tillåter mer än en typ av däck.

Sen påstår Michelin Sverige att deras nya Pilot Power ( http://www.michelin.co.uk/uk/front/affich.jsp?codeRubrique=70 ) skall vara helt grymt för oss motardister.
 
Vänta hellre tills de släpper däcket som är specialutvecklad för motardbruk :tummenupp :fakta

Talade med en michelinkille på mässan som visade bilder och så på det däcket. De trodde det skulle komma nån gång i vår. Det hade lite mönster utskuret + små anvisningar var man kan skär ytterliggare mönster själv. Såg riktigt fräckt ut och som sagt utvecklat enbart för motard. Minns tyvärr inget namn på det...
 
Supermoto skrev:
Vänta hellre tills de släpper däcket som är specialutvecklad för motardbruk :tummenupp :fakta

Talade med en michelinkille på mässan som visade bilder och så på det däcket. De trodde det skulle komma nån gång i vår. Det hade lite mönster utskuret + små anvisningar var man kan skär ytterliggare mönster själv. Såg riktigt fräckt ut och som sagt utvecklat enbart för motard. Minns tyvärr inget namn på det...

Det låter som vi pratat med samma kille och som jag uppfattade det så är det just Pilot Power som är det däcket. Det finns redan att köpa utomlands (sen två veckor tillbaks på Irland i alla fall) med det kommer till Sverige först längre fram under våren.

Pekade han inte på Duccen som lutade så fiiint i montern med vilken Michelin stolt ville visa att dom klarar lutningsvinklar på 50+några grader med Pilot Power ?
 
Supermoto skrev:
Vänta hellre tills de släpper däcket som är specialutvecklad för motardbruk :tummenupp :fakta

Spider skrev:
Det låter som vi pratat med samma kille och som jag uppfattade det så är det just Pilot Power som är det däcket.

Dax att krypa till korset och erkanna att jag hade fel och Supermoto ratt. :bow Michelin har utvecklat ett dack speciellt for racemotard. Dom heter SMF och SMR (funkar det bara pa Husky da ? :confused: ). Tror F=Front och R=Rear i sjalva verket. Dom finns redan att fa tag i utomlands och borde dyka upp i Sverige under varan som sagt.

Ratt skall vara ratt. :fakta
 
träffade Avon folk på mässan och även de hade speciella motard däck. Som skulle finnas att handla nu.
Spider skrev:
Dax att krypa till korset och erkanna att jag hade fel och Supermoto ratt. :bow Michelin har utvecklat ett dack speciellt for racemotard. Dom heter SMF och SMR (funkar det bara pa Husky da ? :confused: ). Tror F=Front och R=Rear i sjalva verket. Dom finns redan att fa tag i utomlands och borde dyka upp i Sverige under varan som sagt.

Ratt skall vara ratt. :fakta
 
farmerlip skrev:
träffade Avon folk på mässan och även de hade speciella motard däck. Som skulle finnas att handla nu.

Med risk for att gora bort mig igen sa..... Jag snackade med en dackhandlare har i Dublin (dar jag rakar befinna mig just nu) och han sa att dom dack som Avon havdar vara specialutvecklade for motard inte alls ar det. Han pastod att det i princip bara var gamla raceregndack med lite annat monster skuret i dom. Enl. honom sa har dom egentligen inte gjort nagot alls for att dacket skall fungera idealt pa latta hojar med hog thumper effekt. Stor brasklapp dock !!
 
farmerlip skrev:
träffade Avon folk på mässan och även de hade speciella motard däck. Som skulle finnas att handla nu.
har beställt ett avon bakslicks till mina nya fälgar.

Ska tydligen funka rätt bra enligt de åkare som har använt dom i malmö i år.
 
Det var inte regndäcken utan slicks! Deras "nya" regndäck skulle skilja sig ganska mycket från förra modellen. Säljaren själv körde motard och tyckte de fungerade bra på grus/torrt. Höll länge, kanske då med sämre våtegenskaper. Men vad ska en säljare säja annat än att "hans" däck är bra/bäst?

Spider skrev:
Med risk for att gora bort mig igen sa..... Jag snackade med en dackhandlare har i Dublin (dar jag rakar befinna mig just nu) och han sa att dom dack som Avon havdar vara specialutvecklade for motard inte alls ar det. Han pastod att det i princip bara var gamla raceregndack med lite annat monster skuret i dom. Enl. honom sa har dom egentligen inte gjort nagot alls for att dacket skall fungera idealt pa latta hojar med hog thumper effekt. Stor brasklapp dock !!
 
Får man ställa en liten korkad fråga...

Hur vet jag vilken storlek jag har på fälgen??

I dag har jag Pirelli Dragon 160/60 17 där bak.
Vilket är troligas, 4.??" eller 5" (:hoppa ) fälg??

(Med tanke på vilka däck man ska köpa sedan... Vill ha SuperCorsa även på Motarden. :) )

Förvirrad Putte... :hihi
 
jag sätter en ventilhatt på att du har 4,25

PutteLiten skrev:
Får man stälal en liten korkad fråga...

Hur vet jag vilken storlek jag har på fälgen??

I dag har jag Pirelli Dragon 160/60 17 där bak.
Vilket är troligas, 4.??" eller 5" (:hoppa ) fälg??

Förvirrad Putte... :hihi
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top