Fel reg.bevis vid uppkörning, ok?

Okej, ska försöka uttrycka mig på ett förståeligt sätt.

- Uppkörning för A
- En strypt hoj (35kw)
- Hojen har kvar ett reg. bevis från tidigare då den var full effekt
- Fungerar detta att köra upp med eller är risken stor att det kollas upp om reg.beviset stämmer?

Handlar alltså bara om uppkörningen, inga premier eller något. Självklart kan man lika gärna strypa av och regga om hojen, men det är inte så det ligger till.

När jag körde upp så hade en annan körskola uppkörning samtidigt, de hade två identiska hojar men med skillnaden att den ena var strypt till 25kw. Fulleffektshojen råkade ut för något mekaniskt fel så att de inte kunde köra den, kommer inte ihåg vad det var. Körskoleläraren tog helt enkelt och lät alla köra upp på 25kw-hojen, men visade de olika regbevisen beroende på om eleven skulle köra upp för A-beg eller A. Det gick utmärkt för dem hela dagen. Båda hojarna var samma modell, med samma färgsättning. :hihi

Så, det går nog att göra det du tänker dig. Men det är en risk att provförrättaren kollar upp hojen. Hur stor har jag ingen aning om. De har inte dubbelkollat regbeviset nån gång jag kört upp iaf.

När jag körde upp så hade en annan körskola uppkörning samtidigt, de hade två identiska hojar men med skillnaden att den ena var strypt till 25kw. Fulleffektshojen råkade ut för något mekaniskt fel så att de inte kunde köra den, kommer inte ihåg vad det var. Körskoleläraren tog helt enkelt och lät alla köra upp på 25kw-hojen, men visade de olika regbevisen beroende på om eleven skulle köra upp för A-beg eller A. Det gick utmärkt för dem hela dagen. Båda hojarna var samma modell, med samma färgsättning. :hihi

Så, det går nog att göra det du tänker dig. Men det är en risk att provförrättaren kollar upp hojen. Hur stor har jag ingen aning om. De har inte dubbelkollat regbeviset nån gång jag kört upp iaf.
Måste ju ha stått olika regnr i papperna iaf, och nog lär han ha märkt att det faktiskt bara var den ena hojen som användes..? :rofl
Efterbliven kontrollant? :rofl

Måste ju ha stått olika regnr i papperna iaf, och nog lär han ha märkt att det faktiskt bara var den ena hojen som användes..? :rofl
Efterbliven kontrollant? :rofl

Ja, det gjorde det. Och de varvade mellan de två olika körskolorna, så varannan körde från min körskola, och varannan från den andra.
Han kollade bara regnumret på hojen första gången, och då var det ju rätt. :hihi

Det värsta som kan hända är att du blir nekad att köra upp.

Hur smart det är eller hur samvetet påverkas är inget jag bryr mig om, och effektmässigt lär du ha nog med mos för att kunna genomföra en uppkörning.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman