Fel på min NSR?!

NsR_90

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Gävle
Hoj
Nsr och Sachs zz
Tjenare! jag har precis köpt en Nsr -90:A.. den går bra och så!

Förutom en sak, när man varvar ca 8000 v, så vibrerad den ngt fruktansvärt.. :(

Vad kan det vara? Motorn sitter fast bra så det är inte det.. kan det vara ngn obalans i motorn eller liknande?

jag håller på och ska byta kolv, det kan väl inte vara att kolven är så dålig eller något sånt?

Mvh Nikke
 
Har du fel eller inga vikter på fäljarna så kan det börja viberera.. kolla det.

Fredde
 
På nyare NSR'r sitter det gummibussningar till bakdrevet, Kolla så inte bakdrevet glappar för då kan det vara dax att byta bussningar... vibrerade som fan på min!
 
Vikter på fälgarna?!

Mnbliu skrev:
2345416 Har du fel eller inga vikter på fäljarna så kan det börja viberera.. kolla det.

Fredde


Tack för svaret.. Men fel vikter på fälgarna? hur menar du ?vilka vikter menar du?

Mvh Nikke
 
Solid snake skrev:
2345747 Har du dina fälgar i motorn?
Nej troligtvis inte men han gav ett förslag på vad som kan vara fel och jag kan instämma. Hade det problemet på crm:en men med en balansering så rullar det fint nu utan vibrationer.
 
Lundgren skrev:
2346018 Nej troligtvis inte men han gav ett förslag på vad som kan vara fel och jag kan instämma. Hade det problemet på crm:en men med en balansering så rullar det fint nu utan vibrationer.
Jo det vet jag, men att han skriver att det är vid ett visst varvtal och inte vid en viss hastighet får ju en att anta att felet ligger i motorn, och inte i fälgar/däck/allt annat än motorn.
 
Tack för alla svar.. jag tror också att felet ligger i motorn.. men ös på med tips som kan va fel eller typ obalans.. :P

// mvh nikke
 
har precis samma mysterium på min nsr. en 97a, börjar också vibrera nått fruktansvärt vid 8-9000varv men det är där den riktiga kraften kommer ur motorn ju.
 
Jo det ligger i så länge man varvar över ca 8000.. :( så det är lite jobbigt i armarna att köra längre.. :(

hoppas kunna hitta felet.. men ska kolla så att alla bultar sitter ordentligt fast, och att alla busstningar ser okej ut.. och äver att bakdrevet inte glappar!!

Tack så mkt ! / Nikke
 
Solid snake skrev:
2346052 Jo det vet jag, men att han skriver att det är vid ett visst varvtal och inte vid en viss hastighet får ju en att anta att felet ligger i motorn, och inte i fälgar/däck/allt annat än motorn.
Ja jo jag förstår nu. Jag som inte läste ordentligt.
 
:D det är all plast och så som vibrerar

men du kan ju ta en titt och dra åt alla motorfästen kåpskruvar mm

/tomas
 
Niklas? Skulle bakdrevet glappa så skulle det känns i lägre hastigheter också. Eller tror du inte det? :va
 
Kolla ballansaxeln i motorn, markeringen på axeln ska stämma överens med den på motorblocket...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top