fel på mätaren?

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
zx7r
Har märkt att jag enligt min mätare på hojjen har kört över 400mil sedan maj i år. detta kan inte stämma då jag legat inne i lumpen under 2 månader och inte haft så mycket tid att köra. försökt tänka ut några längre streckor jag kört men tycker att det borde vara ca 200mil max som jag kört oavsett hur mycket man lägger till för diverse mindre sträckor.. någon som varit med att en mätare går fortare eller liknande? det är väl ingen omöjlighet?

inte så farligt nu men inte kul om några år när man ska sälja hojjen och mätaren står på 5000mil när den kanske bara gått ca 4000mil. även om skicket är detsamma så är det ju lättare att sälja den med 4000....

säker att det inte är någon som "lånar" hojjen lite medans du är i lumpen? tex en återfallsknuttepappa`?

Btw Naim från Älmhult...är det månne KF naim? Palle här...:-)

Om det nu är något fel på vägmätaren, borde det då inte även kunna vara fel på hastighetsmätaren? :va

Om man använder hojjen till att pendla så blir det ganska snabbt många mil även om man inte tycker sig köra något. Likaså om man bara tar sig en liten sväng då och då. Många bäckar små... :tungan

Last edited:
jag tror.

jag tror att vägen är kortare än vad din mätare visar. därför visar den lite mer för att kompensera. har liknande problem med min hynda...

Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...