Fel på kawa zx9-95 Hjälp

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Den går bra på tomgång å när man varvar ur den på grus men så fort de blir asfalt (motstånd) så orkar den inte varva ut går skit pissit. Har kollat Förgasarmembranen och bytt tändstift. Ska bensinpumpen gå på tomgång på denna hoj? Hjälp de e ju fint väder
 
Sadam skrev:
Den går bra på tomgång å när man varvar ur den på grus men så fort de blir asfalt (motstånd) så orkar den inte varva ut går skit pissit. Har kollat Förgasarmembranen och bytt tändstift. Ska bensinpumpen gå på tomgång på denna hoj? Hjälp de e ju fint väder

Kolla ventilspel, och kompressionen...
 
Zx-9r

Tjenare !!!

Eller kolla topp-packningen, drog den för något år sen på min Zx-9r 96.... :(
Kan säga att den inte blev så pigg.......
 
Benet X3M skrev:
Kolla ventilspel, och kompressionen...

Ska kolla på kompressionen i dag på dan när polan har vaknat.

Gärna mer förslag på vad de e för mystiskt fel

Anders brink hjälp mej nu då :Bugar
 
Sadam skrev:
Den går bra på tomgång å när man varvar ur den på grus men så fort de blir asfalt (motstånd) så orkar den inte varva ut går skit pissit. Har kollat Förgasarmembranen och bytt tändstift. Ska bensinpumpen gå på tomgång på denna hoj? Hjälp de e ju fint väder

Kolla så du inte har skit i fulllast munstyckena..
 
newbee skrev:
Kolla så du inte har skit i fulllast munstyckena..

Vi har gjort ren förgasarna + munstyckena och mätt upp tändkablarna, dom var ungefär lika. Har köpt ett gäng nya tändstift men vill inte gå nå bättre. Men nu ibland så tänder den till å går bra tills man lägger i 2 å då går den dåligt igen :va :confused: Vill tro att de e nå med tändningen????
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top