Fel på CDI enheten?

motarddräparen

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
yamaha wr 400
Hej.
Har en Yamaha WR 400 2002a som inte vill starta. Tror att jag hittat problemet. Jag Ohm-mätte cdi-enheten och fick ingen krets. Ringde MC-huset och dom ville ha 4200kr för en ny sådan :huvet Så nu är frågan. Går det att reparera CDI-boxen eller finns det möjligtvis att få tag på billigare?.

Vänlig hälsning: Sebbe

Nej CDI boxar går inte att laga utan det är bara att handla nytt....

Är du helt 100% på att det är CDI boxen, i verkstadsmanualerna brukar där finnas felsökningsguide för at utesluta allt annat just för att unvika att köra CDI i onödan.

USA is the shit för dyliga delar.

Nej CDI boxar går inte att laga utan det är bara att handla nytt....
En sanning med modifikation. Boxarna brukar vara svåra att laga, och i vissa fall omöjliga. Men ibland går det, och dom gångerna blir bankkontot lyckligt. :tummenupp

En sanning med modifikation. Boxarna brukar vara svåra att laga, och i vissa fall omöjliga. Men ibland går det, och dom gångerna blir bankkontot lyckligt. :tummenupp

Ja men vart skickar du din CDI för reparation och felsökning?

Mig veterligt finns där ingen som reparerar plastfyllda CDI boxar till japancrossar men väl SEM och en del andra tändningstillverkare.

Jag skickar boxen raka vägen till min arbetsbänk. Är den silikonfylld är det pilligt men fullt möjligt att öppna den, är den fylld med epoxi (som blir stenhård) är det värre. Är boxen trasig gör det ju inget om den skulle gå sönder mer för att man klantar sig när man öppnar den, lyckas man laga den har man spenderat lite tid och kanske ett par tior istället för vad en ny box nu kostar. Man har inte särskilt mycket att förlora på att försöka...

Tack för alla hjälp. Tyvär var reservdelshojen såld. Nåja har grävt ur all silikon nu och då återstår bara att se om man kan hitta fel på nån av komponenterna. Någon som gett sig in på detta tidigare?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph