marten_larsson
Mårten
Har fått ett fel på bilen (Opel Vectra -96) vilket består i att fläkten går igång vid en kort stunds körning. Har uppmärksammat att vattentempen höjs snabbt upp till runt 80°C och om den ligger på eller över 80 går fläkten igång. Jag har också känt på kylaren och den är ljummen, absolut inte 80 grader eller ens 50. Inåtgående slang till kylaren är varm(50-60 kanske) men utåtgående är väldigt kall. Dock blir vattnet i expansionskärlet varmt. Slangen mellan expansionskärlet och utåtgående-slangen blir också varm.
Min teori är att flödet i utåtgåendeslangen är dåligt, verkar det rimligt? Dessutom, varför blir inte kylvattnet varmare än 80°C trots att kylningen inte funkar? Eller funkar den? Var sitter normalt vattentermostatet?
Ska köpa en Haynes-manual tror jag, eller kanske bättre att lämna in skiten. Lite sunkigt med studentinkomst bara...
Min teori är att flödet i utåtgåendeslangen är dåligt, verkar det rimligt? Dessutom, varför blir inte kylvattnet varmare än 80°C trots att kylningen inte funkar? Eller funkar den? Var sitter normalt vattentermostatet?
Ska köpa en Haynes-manual tror jag, eller kanske bättre att lämna in skiten. Lite sunkigt med studentinkomst bara...