fel på aprilian?

aprilia

förklara då gärna utseendet på min kolv just nu :va nä alltså den ska vara så :rolleyes:

det fanns inte en ända repa i cyllen o inte på kolven heller vad vi såg.
vi kände på det. vi tror iaf att veven är glapp eftersom när man startar den så låter det vanligt och ett annat litet ljud som om det gläpper om veven.tror ja måste beställa nya lager o fylla på olja i tanken

det knackar från motorn. vi kollade kolv o allt.. kolven var dock lite sliten på toppen. Han sa att motorn var helt nyrenoverad.
Det som var lite roligt när vi skulle hämta den så provkörde en kompis den.
Och fick soppatorsk. vi åkte o hämta bensin o fyllde på o den ville inte starta.vi köpte den iaf. Den går inte igång och den knackar mycket.när vi öppna upp sadeln o kolla nerpå föggen så vi att oljekannan var urkopplad..kan det vara därför..lager sönder veven? hur som helst sa han att den va i och den funkade. Det fanns ingen två takt i tanken heller..gick den torr då? han körde i 4 min..sen sluta den funka..HJÄLP!!

MVH waldemar

Kan du förklara det... nu skrev du ju att den gick igång??:va

men åsna men köper inte en hoj som inte statar.. eller ja hur mycket köpte du den för?
eller det kanske var mamma som betalade?

men åsna man köper inte en hoj som inte statar.. eller ja hur mycket köpte du den för?
eller det kanske var mamma som betalade?

Har inte du något vettigt att tillföra så skit i att skriva.

Killen är 15 år, klart att finansiell hjälp kommer från föräldrar...

Man köper sin första riktiga hoj, kan ej så mycket om den och folk kan inte låta bli att tracka ner på en, trodde att vi var lite vettigare här på sporthoj men jag antar att man måste stå ut med en och en annan "åsna"...

2790679 Har inte du något vettigt att tillföra så skit i att skriva.

Man köper sin första riktiga hoj, kan ej så mycket om den och folk kan inte låta bli att tracka ner på en, trodde att vi var lite vettigare här på sporthoj men jag antar att man måste stå ut med en och en annan "åsna"...
Håller med om att det va onödigt skrivet av både honom och mig men grabbens besserwise attityd ber om det.

Eller bara jagg som ser attidyd problem? http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2789406&postcount=7

Vad är felet på att skriva "Har lyft toppen och cylindern nu, kolven och cylindern såg finna ut men däremot glappa vevlagret"

Skitsamma..

Hur vet du att han är 15?

Jag tycker det känns som om det ligger en hund begraven både i din och den här tråden. Vet inte riktigt varför med det känns som om ni bara vill driva med grabbarna här.

Rätta mig om jag har fel.

2790725 Hur vet du att han är 15?

Jag tycker det känns som om det ligger en hund begraven både i din och den här tråden. Vet inte riktigt varför med det känns som om ni bara vill driva med grabbarna här.

Rätta mig om jag har fel.
Eller att t509 är far till grabb halvan?

Den borde ju funka om den inte är skuren (Än) Kollat förgasare, tändstift osv? :P

Lägg in lite bilder på grejorna.

Har du provat att dra i vevstaken upp och ner ?
Vevlagerna (heter egentligen ramlager) pallar mkt stryk innan dom ger upp.

Det första som går sönder eller skär är vevstakslagret och cylinder/kolv.

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back