Fel oljefilter?

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Hej!

Köpte mig ett oljefilter på Bike igår.
Jag misstänker att jag fått fel.
Jag har handlat från Touringbutikens hemsida innan och på det filtret står det HF-138. På det jag köpte på Bike står det HF-147.
Det jag reagerade på var att filtret är mycket "grundare" eller vad man ska säga, bygger inte ut lika mycket som det gamla.

Har jag fått fel? :va
Hojen det ska sitta på är en Suzuki SV 650 S -03.

Tacksam för svar! :tummenupp

Kolla på oljefiltertillverkarens hemsida, dom brukar ha mkt utförliga tabeller över vilket filter som ska vara till vilken hoj.

Kanske ett utbytesfilter/uppdaterad modell handlade ett filter för nån månad sen till min hoj och fick ett filter som var 3-4 cm kortare än det som satt på, gick in och påpekade detta med svar om att filtret var av nymodell och visst passade filtret ändå! Men ring och hör för säkerhets skull!

/B

Tackar!

Kollade deras sida och jag har fått filter till Yamaha tydligen.
Tack BIKE!
Ska lätt yrka på rabatt iom att jag måste åka hela vägen till Trollhättan igen för att byta skiten!

Det behöver inte vara några bekymmer. Jämför det nya och det gamla filtret hur de ser ut på den sidan som skruvas i motorn. Om gängan, diametern på yttre O-ringen och placeringen av hålen däremellan är de samma så fungerar det alldeles utmärkt. Däremot är ett större filter att föredra, eftersom arean på själva filterelementet troligtvis då är större.

Vart till BIKE nyss och bytte filtret.
Mycket bra service och killen jag fått fel filter av bad så hemskt mycket om ursäkt.
Filtret kostade 60:-, det nya filtret kostade 63:-, jag fick 100:- tillbaka och rätt filter.
Daniel som han hette erbjöd sig även att tanka min hoj men jag hade nyss tankat tyvärr.
Då sa Daniel att nästa gång jag är där så ska jag kontakta honom så får jag rabatt om jag handlar.

Så allt löste sig till slut.

Tack BIKE Trollhättan för trevligt bemötande och bra service, detta gör att jag kommer besöka er igen! :tummenupp

Håller med! det är service! nästan lite för mycket service :D

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard