Fel olja. hjälp

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Var ute o körde då olje lampan börja lysa. Jag skall ha 10W-40 olja egentligen men fick bara tag i 15W-40. Är det ngn fara att blanda dessa. ska köra ca 100 mil till den här säsongen. Ska jag göra vinter service nu o köra de 100 milen o låta stå vintern. Eller köra med dessa blandade oljor de sista 100 milen.

Finnishstallion skrev:
2486246 Var ute o körde då olje lampan börja lysa. Jag skall ha 10W-40 olja egentligen men fick bara tag i 15W-40. Är det ngn fara att blanda dessa. ska köra ca 100 mil till den här säsongen. Ska jag göra vinter service nu o köra de 100 milen o låta stå vintern. Eller köra med dessa blandade oljor de sista 100 milen.
Kör med de blandade oljorna du, ingen fara. Viktigt är dock att det är MC-oljor (dvs JASO-märkt) annars kan kopplingen slira.
Tycker jag
/J

Jörgen Karlsson skrev:
2486258 Kör med de blandade oljorna du, ingen fara. Viktigt är dock att det är MC-oljor (dvs JASO-märkt) annars kan kopplingen slira.
Tycker jag
/J

Visst e d mc oljor. Tackar för d snabba svaret. Av dina tidigare inlägg som man kikat på verkar du ha koll på läget. Men rasar motorn så kommer jag o hälsar på din postlåda:tungan

Finnishstallion skrev:
2486246 Var ute o körde då olje lampan börja lysa. Jag skall ha 10W-40 olja egentligen men fick bara tag i 15W-40. Är det ngn fara att blanda dessa. ska köra ca 100 mil till den här säsongen. Ska jag göra vinter service nu o köra de 100 milen o låta stå vintern. Eller köra med dessa blandade oljor de sista 100 milen.

Blanda på - var happy! Läs oljestickysarna! :D

Finnishstallion skrev:
2486275 Visst e d mc oljor. Tackar för d snabba svaret. Av dina tidigare inlägg som man kikat på verkar du ha koll på läget. Men rasar motorn så kommer jag o hälsar på din postlåda:tungan
Tack
Ujuj, finska hotelser. Inte bra. Tur att jag har säkerhetsdörr och fönstrena på 9:e våningen! :hihi
Hoppas du hinner med många mil i höst.
/J

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!