Fel motoreffekt hos vägverket - R6 -00

McNick

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2010
Hoj
R6 -00
Jag har precis köpt en Yamaha R6 från -00, svensksåld. Jag trodde det var 120 hk i den men hos vägverket står det 82 kW = 111 hk. Någon som har någon förklaring till detta?

Gissar på att den varit/är strypt om du kollar under tillägsinformation på dina fordons uppgifter på transportstyrelsen.se så bör det stå något om att den är strypt om det är det som är orsaken till att det står 82kW.

Gissar på att den varit/är strypt om du kollar under tillägsinformation på dina fordons uppgifter på transportstyrelsen.se så bör det stå något om att den är strypt om det är det som är orsaken till att det står 82kW.

Min är oxå reggad till 82kw och har inte varit strypt. Varför bry sig om vad Transportstyrelsen tror? den går ju inte sämre för det.

Är det inte bara en fördel att den är reggad för lågt, det ger ju lägre försäkring? :va

Min är oxå reggad till 82kw och har inte varit strypt. Varför bry sig om vad Transportstyrelsen tror? den går ju inte sämre för det.

jo faktiskt så gör dem det, men jag tog tipex på mitt regbevis å de löste sig, jävlar va fint han går nu..

popcorn.gif

Är det inte bara en fördel att den är reggad för lågt, det ger ju lägre försäkring? :va

jo ibland, samma som r1-98 som har 55kw enl vv. men har 110kw orginal. nu i sommartider då försäkringsbolagen har sommarjobbare så kan man ha tur och få en hoj försäkrad på strypt effekt. men troligen så kan säkert premien ändras senare om de inser att den är försäkrad på detta.

Tackar för alla snabba svar, tyckte det verkade lite orättvist att jag förlorade 9 hk någonstans. Min hoj verkar inte ha varit strypt och OM den nu skulle vart det så borde man fan strypa bort mer än 9 hk.....

Min r6a var strypt från 82 kw till 25 kw.. reagerade också på att det stod 82 kw men antog att det gjorde det på alla r6'or, och det ser ut som att jag hade rätt :)

Någon som har bänkat en orginalare för att undersöka så att den inte "bara" har 82kw? Effekter brukar ju snackas upp ungefär sådär mycket.. hehe

Ett enkelt svar: R6 -00 har INTE 120 hästar... utan snare runt 111, ja.
Verkar som i stort sett alla gick på Yamahas marknadsföringstrick att ange effekten med ram air i alla annonser om man får tro den här tråden. :D

Ett enkelt svar: R6 -00 har INTE 120 hästar... utan snare runt 111, ja.
Verkar som i stort sett alla gick på Yamahas marknadsföringstrick att ange effekten med ram air i alla annonser om man får tro den här tråden. :D

:tummenupp Ram-air noteringar är fuffens marknadsföring :D
Effekt på drivhjul skulle alla hojar uppges med, då hade vi fått bättre premier som bonus.

Min hoj e reggad med 88kw, fast vad jag vet så ska den inte vara omtypad...
Fast det gör inget för den e bänkad till 137hk så man ska väl inte klaga :hihi

:tummenupp Ram-air noteringar är fuffens marknadsföring :D
Effekt på drivhjul skulle alla hojar uppges med, då hade vi fått bättre premier som bonus.

Exakt! Jag drar dock nytta av en "ärlig" effekt, men inte på den hojen jag vill byta till.

Bakhjulshästar is tha shit! Enda riktiga.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back