Fel forum? skoter-reggat vs vägreggat

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag följde med syrrans kille till kristinehamn ikväll för att köpa en Raptor 700. Den är endast skoter-reggad, vad innebär det för hans del?
Vart får han åka, hur, när etc?

Anledningen till att jag frågar är för min egen del också, då han som sålde 700:an även hade en 660 till salu som jag troligtvis åker och hämtar imorgon, men den är oreggad. Är det några fördelar med en skoterreggad jämfört med en oreggad?
Jag ska förvisso bara ha den som leksak och priset är rätt så det kvittar egentligen men har man fördelar med skoterreggad så kanske man ska lägga till några lappar och kåpa en sån istället :va

Tacksam för snabba och utförliga svar då jag inte orkar söka mig igenom vägverkets sida på egen hand :D

Terrängfordon

För att få köra terrängvagn måste du ha körkort med behörighet B.
För att få köra terrängskoter (= terrängmotorfordon med en tjänstevikt på högst 400 kg, det vill säga snöskoter och så kallade fyrhjuling) måste du ha traktorkort eller körkort utfärdat före 1 januari 2000 eller förarbevis utfärdat från och med 1 januari 2000. Terrängskoter och terrängvagn får inte köras på allmän väg. www.vv.se

"För att få köra terrängskoter måste du ha traktorkort eller körkort utfärdat före 1 januari 2000 eller förarbevis utfärdat från och med 1 januari 2000." Lika dumt och orättvist som att en massa personer fick A-kortet gratis när dom tog B-kortet.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...