Fel forum, förlåt, men jag måste ha hjälp NU!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag försöker spela upp LOST-avsnitt på bärbara datorn men de är så märka så man ser knappt vad det är. Allt annat är normalt, bara detta problemet. Likadant i både WMP och VLC, och de gamla avsnitten som var bra för nån dag sedan är likadana :(

Jag kan inte komma på att jag har gjort något för att det ska bli så men jag hittar inget fel heller!
Nån som har nån bra idé som jag kan testa?

Du har inte ett Nvidia GeForce kort och har fixat med drivrutinerna nyligen?

Hade det problemet som du beskriver innan och då var det en inställning i drivisarna. Var något med color correction som man fick ändra om jag inte minns fel :tummenupp

Edit: Det kan ju ha ändrat sig själv kanske så det skadar nog inte att ta en koll.

Last edited:
Har du i strömsladden? Bärbara datorer går oftast ner i sparläge när dom ej har strömsladden i. Då blir skärmen mörkade för att spara ström.

Annars finns det väl en inställning nånstans för att ändra skärmens brightness.

Loy, jag har ett Nvidia men har ej ändrat något. Det är troligtvis inte detta då det bara gäller WMP och VLC, inte HP-play eller något annat dvd-program :(

Paradoxy, jag kör med sladden i och har kört på högsta läget på ljusstyrka på skärmen men inget fel på något annat.

Jag löste det genom att lyckas hitta nån grej i WMP där man kunde justera allt sånt så det får fungera tills jag har orkat snackat med supporten :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg