Fel datum på p-bot = ogiltig?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Hej på er!

Snabb liten fråga. Idag upptäckte damen min att hon hade fått en liten lapp under torkarbladet på sin bil. Men nu kommer det lilla roliga, skylten säger:

P
30 min
10-18
(10-15)

Detta betyder så vitt jag vet att man får stå hur länge som helst utom vardagar 10-18 och lördagar 10-15 då det är 30 min som gäller.

Polisen (japp, utfärdat av en "riktig" konstapel) har dock i sin iver skrivit 12-04-09 som datum istället för 12-07-09. Detta betyder rent tekniskt att hon stod där 10:00-13:50 annandag påsk vilket är en röd dag.

Kommer den ens gå igenom och skickas som påminnelse eller hamnar den direkt i arkivet under skrivbordet bland äppelskruttar och gammalt snus?

Tyvärr var det en lånad bil hon stod där med så hon vill undvika att påminnelsen skickas till utlånaren.

skickas in kommer den kanske göra beroende på hur noga dom själva läser.
Däremot tycker jag hon ska överklaga den. Dom kommer förmodligen bara säga jaha ja det var ju fel och skita i den.

Bara åka ner till närmaste polisstation och fylla i en överklagan som de troligtvis ger dig bekräftelse på direkt.
Ja, den är ogiltig.

Den är nog ogiltig, sket i en p-bot där de hade skrivit renault på min fiat och hände inget då heller. Bra tips för er som funderar på att dekaltrimma.

Är det en p-anmärkning är det bara bestrida och påpeka att det är fel datum på den. Den skrivs av direkt. Det jobbiga är att du är tvungen att betala den först och sen få pengarna tillbaka.

Är det en kontrollavgift så kan du skita i att betala och bestrida den innan några pengar skickas iväg. Den blir givetvis också avskriven utan problem.

P-anmärkning = kommunal mark (Vägar o dyl), betala först sen bestrid
Kontrollavgift = Privat mark (t.ex. bostadsrättsföreningar, köpcentrum, osv.), bestrid först betala först när du förlorat målet.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park