Fel datum på ordningsbot

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Tjena,

Körde aningen för fort härom veckan på väg till fjällen och blev stannad i laserkontroll.
Dock var det på rätt sida körkortsgränsen och dom hade koll på platsprotokoll, kalibrering av utrustning o.s.v. så jag skrev under och åkte vidare, 2800 kr fattigare...

Nu när jag skulle betala såg jag att polismannen skrivit fel datum i rutan där jag skrev under förseelsen.
Det allvarliga brottet ägde rum den 18é januari och i rutan där jag skrivit på har han skrivit den 31é januari.

Kan det vara värt att hävda att den är ogiltig?? Jag står i regel för vad jag gör och betalar min tv-licens, men t.ex. parkeringsböter brukat ju gå att överklaga så fort ett kommatecken är fel...

Vad säger ni? Betala och äta morötter resten av månaden eller betala och leva i lyx?

Bestrid och lev i lyx!

Hur ska dom annars lära sig att göra rätt :)

Precis min tanke. Dom får lära sig den hårda vägen precis som vi :)
Läste lite bland förseskrifter och dom har tydligen rätt att göra vissa rättelser på utställda böter, men dom borde ju inte få ändra i min underskriftsruta tycker jag :va

du skulle tänkt på det lite tidigare och ringt och frågat hur du kunde ha kört för fort nästa vecka?

Tjena,

Körde aningen för fort härom veckan på väg till fjällen och blev stannad i laserkontroll.
Dock var det på rätt sida körkortsgränsen och dom hade koll på platsprotokoll, kalibrering av utrustning o.s.v. så jag skrev under och åkte vidare, 2800 kr fattigare...

Nu när jag skulle betala såg jag att polismannen skrivit fel datum i rutan där jag skrev under förseelsen.
Det allvarliga brottet ägde rum den 18é januari och i rutan där jag skrivit på har han skrivit den 31é januari.

Kan det vara värt att hävda att den är ogiltig?? Jag står i regel för vad jag gör och betalar min tv-licens, men t.ex. parkeringsböter brukat ju gå att överklaga så fort ett kommatecken är fel...

Vad säger ni? Betala och äta morötter resten av månaden eller betala och leva i lyx?
så hur går det???

Tjena,

Du ska absolut bestrida den o säga att du vill ha en rättegång annars.Polaren blev tagen för 45 km/h för fort o dom skrev en bokstav i regnumret fel.Han skickade ett brev via en advokat o sen skickade dom hem kortet omedelbart.Dom sa att polismannen som skrev boten inte kunde räknas som trovärdig på en rättegång heller om han inte ens kunde skriva rätt regnr.

Back