Fel Däck vid service??

DonDragon

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Malmööö
Hoj
ZX-6R 01
Idag vid detta fina vädret så passade jag på att tvätta mc:n...när jag skulle tvätta fälgen bak så ser jag att det ligger ett 160 brett däck....fan det ska ju vara 180 brett!..var på 600mila service + däckbyte bak o fram 14 dar sen....hmm vad ska jag göra nu? :confused: ska jag ringa dem eller??...Varför krängde dem på ett smalare däck??... :confused:
 
DonDragon skrev:
Idag vid detta fina vädret så passade jag på att tvätta mc:n...när jag skulle tvätta fälgen bak så ser jag att det ligger ett 160 brett däck....fan det ska ju vara 180 brett!..var på 600mila service + däckbyte bak o fram 14 dar sen....hmm vad ska jag göra nu? :confused: ska jag ringa dem eller??...Varför krängde dem på ett smalare däck??... :confused:



klart du ska ringa dem!
e du säker på det är ett 180 som ska sitta på? (har för mej att det ska sitta 170 på den hojen..)
men i vilket fall så borde dom ringt dej om dom sätter på ett annat däck än vad där satt från början.
kom ni inte överens när du lämna in hojen vad du skulle ha för service samt vad du skulle ha för däck??

jaja hoppas det löser sig...
 
Re: Re: Fel Däck vid service??

BrInK skrev:
klart du ska ringa dem!
e du säker på det är ett 180 som ska sitta på? (har för mej att det ska sitta 170 på den hojen..)
men i vilket fall så borde dom ringt dej om dom sätter på ett annat däck än vad där satt från början.
kom ni inte överens när du lämna in hojen vad du skulle ha för service samt vad du skulle ha för däck??

jaja hoppas det löser sig...

Jo jag e säker att det var ett 180 bak+ att det står instruktionsboken att det ska va den storleken..jaja jag ska ringa dem..tack
 
DonDragon skrev:
Idag vid detta fina vädret så passade jag på att tvätta mc:n...när jag skulle tvätta fälgen bak så ser jag att det ligger ett 160 brett däck....fan det ska ju vara 180 brett!..var på 600mila service + däckbyte bak o fram 14 dar sen....hmm vad ska jag göra nu? :confused: ska jag ringa dem eller??...Varför krängde dem på ett smalare däck??... :confused:

var det hos Mc-huset eller?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top