Therudeboy skrev:Kan ju tala om att många hade dött utan träning där inne, testa att sitta inne en månad tex och bara sitt på ditt rum eller ute i korridoren så förstår ni varför dom tränar som dom gör.
Det går att arbeta och det går att studera...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Therudeboy skrev:Kan ju tala om att många hade dött utan träning där inne, testa att sitta inne en månad tex och bara sitt på ditt rum eller ute i korridoren så förstår ni varför dom tränar som dom gör.
Chrille skrev:Nja, man kan ju fundera på hur mycket status och stridsvärde fångarna hade fått om de hade haft obegränsat tillgång till badminton, innebandy, längdskidåkning, simning osv.
Att däremot tillhandahålla gym och kampsport låter med det i åtanke som en rätt korkad ide.
ktmjacke skrev:Inte dåligt att va så ung o ha hunnit sitta inne på kumla,hall o alla andra fängelser i sverige.För du talar väl av egen erfarenhet?![]()
lee skrev:Det går att arbeta och det går att studera...
Med unga snygga övervakare då menar du?Therudeboy skrev:Det finns bara 2 ställen i sverige som är jobbiga att sitta på och det är kumla och hall, alla andra är som ett vuxen dagis.
Men om du frågar din bror så tror jag inte att han håller med dig.Det är aldrig nåt dagisstuk på kåken vilken det än är.Therudeboy skrev:Nope inte egen erfarenhet men min bror har suttit på kumla och hall, förflyttades nyss därifrån. Sen har han suttit på nästan alla anstalter i sverige även många kompisar ink min far har suttit inne så det är så man får reda på allt. Sen när man såg anstalten i Skänninge började jag skratta för allt där är så slappt, såg ut som en skola men var som ett dagis.

Förgöraren skrev:Om sossarna nu har lyckats få svenska folket att anse att fångarna har samma värde som oss andra så skall la deras propagandaavdelning ha en eloge men fan, det säger ju lite om samhällets tillstånd.
Vastrix skrev:Har inte kollat på länken men det stod om det i Sydsvenskan för någon dag sedan och JA, de FÅR träna kampsport. Tydligen någon form av "body combat". Men det var inte vem som helst utan en utvald grupp på ca 8 pers o de hade hittills haft 2 träningar.
Lagidrotter tycker jag verkar vara ett bra förslag. Men på tex. Kirseberg så gick inte det pga. platsbrist. Samma sak med många andra utrymmeskrävande idrotter.
Hightuned skrev:Vaktena är väl beväpnade så inte kan dom väl känna sig hotade av fångarna bara för dom du skuller råka ha lite muskler?. Låt dom träna så mycket dom vill med skulle det dom blit hot fulla mot personale så är det bara gummikulor och trågas som gäller!.
Chris Ash skrev:Vakterna är inte beväpnade. Det är därför de är rädda.
d1ce skrev:Och det är väl tur det, att de inte är beväpnade!
Chris Ash skrev:Något sådant, ja.
d1ce skrev:Om det behövs lär det vara bättre med någon form av insatsgrupp som vågar gå in påriktigt...
Bor ganska nära en anstalt och att döma av de man ser knalla dit och hem i arbetskläder har jag svårt att tänka mig att större delen av dem skulle vara svårare att övermanna med vapen som utan.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |