Fejkannons, samma hoj till salu på Ebay som på blocket ?!

Någon som knyckt bilderna? Ebayannonsen låter trevlig: "For sale locally. I reserve the right to end the auction anytime due to local sale", enda problemet är när man lagt ett bud är både köparen och säljaren bundna om budet nått reservationspriset (om ett sådant finns) :gnissla

Ja, att han knyckt bilderna råder det inget tvivel om! Jag snackade med honom, vid olika tillfällen, han berättade hur många som hade ringt. Upplägget var att han hade gjort någon snabb bytesaffär med en tysk och nu ville han bara bli av med den här hojen. Han visste inte ens vad det satt för turbo på eller vad det var för fälgar, senare samma dag ändras annonsen med info ifrån ebayannonsen. Jodå, det satt CARROZZERIA V star wheels på och turbon var ett RCC-kit osv.... I söndags kväll ringde jag honom igen och hojen fanns kvar. Fint sa jag, jag köper den och kommer och hämtar den personligen! Han sa att han kunde fixa transport billigt!? Jag sa, behövs inte jag kommer själv, några timmar senare var annonsen borta. Jag ringer honom i måndags, han svarar, jo den blev såld helt plötsligt.

Det den här snubben hade hoppats på var att arrangera transport? Och få pengar insatt på konto. Ett jävla scam alltså! Har ringt honom nu igen efter att jag råkat hitta annonsen på ebay, han svarade inte, så nu har ett inte alltför trevligt meddelande inspelat på nallen!:crash

Någon som knyckt bilderna? Ebayannonsen låter trevlig: "For sale locally. I reserve the right to end the auction anytime due to local sale", enda problemet är när man lagt ett bud är både köparen och säljaren bundna om budet nått reservationspriset (om ett sådant finns) :gnissla

Köper man fordon på Ebay så är man nog ganska noga med att kolla innan man lägger bud.
Dvs man åker och tittar och sen lägger man ett bud, sen kanske någon annan kommer och kollar och budar över.

Ungefär som när man köper ett hus i sverige.

Köper man fordon på Ebay så är man nog ganska noga med att kolla innan man lägger bud.
Dvs man åker och tittar och sen lägger man ett bud, sen kanske någon annan kommer och kollar och budar över.

Ungefär som när man köper ett hus i sverige.

Men säljaren menar att han har rätten att närsomhelst kunna avbryta auktionen men ebays egna regler säger att har någon lagt ett bud och vinner så är både säljaren och köparen bundna av det budet, en säkerhet för oss köpare och samtidigt en säkerhet för säljaren.

Jag håller inte med om att en ebay-auktion fungerar som ett husköp och det finns en del som köper sakerna osedda.

Men säljaren menar att han har rätten att närsomhelst kunna avbryta auktionen men ebays egna regler säger att har någon lagt ett bud och vinner så är både säljaren och köparen bundna av det budet, en säkerhet för oss köpare och samtidigt en säkerhet för säljaren.

Jag håller inte med om att en ebay-auktion fungerar som ett husköp och det finns en del som köper sakerna osedda.

Reglerna finns ju där av en anledning.

Nä, de är ju inte samma.
Men liknade iaf.

Jag hade inte köpte en hoj osedd iaf.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti