Fejkannons på blocket?

Varsegod här är mitt kontonummer, vem är jag?

8214-9 982 073 218 8

Har pratat med min Bankjurist, säger att det är helt omöjligt.

(Nu kan du iof googla mitt namn genom mitt nick. Men jag vill ha mer än namn.)

Jag släpper BOMBEN då.

Jan-nils svijesson

Rinkebystråket 45 ö -7 tr

077100 Överkalix

Hur nära var jag?

Ja tjena. En bank lämnar självfallet inte ut en kunds namn och adress bara för att du råkat betala in på ett av deras konton.

Då får man tänka lite :tummenupp

Man har ju kvar kontonummer och bank, gå in på ett kontor för den bankkedjan och sätt in 80:- tex och meddelanderad klistermärke plus frakt. Nu frågar du kassören med det namn du tror, eller bara förnamnet och säger att du vill kontrollera namnet då du hörde lite dåligt. Bekräftas namnet är det rätt, säger kassören ett annat namn har du nu namnet :krama
Säger kassören att namnet är fel men inte säger rätt låt bli att sätta in pengar då du uppfattat kontonr fel.

I de flesta fallen kan du avbryta innan själva insättningen ändå, motivera med att du blev osäker och behöver tänka.

Ja, det är verkligen helt skevt att man prioriterar att få ned antalet dödade i trafiken när man egentligen borde se till att folk inte blir blåsta på ett par hundralappar här och där! :)

Tänk om tänk rätt.

Ang blåsningarna är det ju inte en randomsnubbe som gör det som en engångsgrej, utan detta är ju satt i system av vissa människor och organisationer. Och omsättningen på detta har jag inga siffror på, men kan jag tänka mig är jävligt feeeeta belopp.

Och man dör inte för att man kör 57 på 50-väg... Jag vet för jag har testat :cpparty. Och ja visst, det är farligare att köra in i ett träd i 200km/h jämfört med 70km/h. Men det betyder inte att man KÖR in i ett träd bara för man kör i 200km/h...

Polisen får order från regeringen att detta skall prioriteras före en massa brott, pga att detta ger väldigt bra med intäkter. Inget annat. (Hade prioriteringen varit samma om bötesbeloppet var på 100kr? Nej antagligen inte... )

Last edited:
Jag släpper BOMBEN då.

Jan-nils svijesson

Rinkebystråket 45 ö -7 tr

077100 Överkalix

Hur nära var jag?

Enligt hans profil så bor han i skåne och du skriver överkalix.:va

Blir lite trött på sånna här inlägg där du förmodligen inte själv testat detta ?
Jag har flera gånger gjort just detta som privatperson och UTAN problem,
vet du hur du ska göra så är det inga problem :D

Jag är mycket nyfiken på hur du gör detta!

Last edited:
Kan man inte göra båda saker, och se till att stiftade lagar efterföljs? Vad är vitsen med lagar som inte efterlevs i praktiken?
Läste någonstans att det nu är många mer poliser än för typ tio år sedan. Ändå klarar man upp färre och färre brott.. En tydlig signal att någonstans finns det ett fel i organisationen.
Om du tror att polisen är till "to uphold the law" så tror du allvarligt fel...
Polisens arbete är idag att göra, "prioritera" det som våra generellt sett outbildade och inkompetenta politiker bestämmer (undrar vilka som valt dem???:rolleyes:)
Vi har t ex ett helt verk med 100-tals anställda som dagligen bryter mot lagen, utan konsekvenser. Konsekvenser för skattebetalarna blir det förstås, 100-tals miljarder av skattemedel sköljs bort årligen.
Bryr sig våra styrande? Inte alls.
Men f-n ta dig om du kör 61 på en 30-sträcka kl 02.00 på natten...
:huvet

Blir lite trött på sånna här inlägg där du förmodligen inte själv testat detta ?
Jag har flera gånger gjort just detta som privatperson och UTAN problem,
vet du hur du ska göra så är det inga problem :D

Hade du läst inlägget hade du sett det att jag har försökt. Och banken bryter mot lagen om de skulle koppla samman en person med ett kontonummer. De får inte ens säga om personen i fråga överhuvudtaget har ett konto på deras bank.

Ärendet är polisanmält, avvaktar lite mera tid på det, eller om ngn kan få fram ägare till följande kontonummer på Handelsbanken: Clearing 6756 konto nr 122-730-348.

Fin bubbla du verkar leva i, aldrig varit på en rättegång låter det som.

I sverige är du skyldig även om motsatsen bevisats, om du inte e rik och berömd förstås :P

Sveriges dåliga rättsäkerhet är hårt kritiserad utomlands.

Nu är ju detta lite OT och bara för sveriges rättsystem suger menar jag inte att man ska misshandla folk

Antar att du stödjer Julian Assange då med?

Du verkar sakna verklighetsförankring och källkritik fullständigt.
Sveriges rättssystem kritiseras hårt utomlands, det stämmer, men det innebär inte att det är dåligt för den sakens skull.
Skulle säga att devisen hellre fria än fälla är en mycket bra sådan, något vi i Sverige arbetar aktivt för.
Tyvärr innebär denna del av rättssäkerheten att en del skyldiga går fria.
När det gäller pengar och berömmelse så skulle jag vilja säga det motsatta. Oftare media hänger ut kända människor innan de ens blitt dömda än att man hänger ut "svensson"

Banken kommer aldrig att ge information om vem som äger ett visst kontonummer till en privatperson, polisen kan begära ut det från banken om fängelse finns i straffskalan för brottet.

Skulle vara om bedragaren har ett personkonto i Nordea hon/han vill ha kosingen överförd till, då äre ju lätt för de använder personnummret som kontonummer.

Har själv blivit bedragen en gång och banken var de första jag ringde, det gick inte att stoppa/dra tillbaks överföringen (med undantag då man betalat genom visa)

Mejlade annons-ssajten, de kunde inte ge ut information om ipnummer till mig utan bara direkt till polisen om de frågade.

Så skrev ut hela vår mejl-korrespondens print-screens från banköverföringen kontonummer namn etc och åkte in till polisstation för att upprätta en anmälan. Fick brev efter nån månad "att jag uprättat en anmälan" så här 4 år senare har det fortfarande inte hänt något och polisen har inte skickat något mer brev så de 4000:- är bara att glömma.
Samma här, handlar dock "bara" om 1200:- som jag blev blåst på.

Det var nog i begynnelsen av Blocket-bedrägeri eran och jag skulle betala 50% i förskott av en mobiltelefon som en kille hade på annons.

Massvis med mail fram och tillbaka med svar på alla tänkbara frågor jag hade. Sen skickade jag pengarna och det blev tyst och nu efter 7år får jag då och då ett brev från Polis- och Kronofogdemyndigheten med "info" om att inget förändrats...

Fick utdrag från polisen om alla anmälningar om bedrägeri, stöld och misshandlar till och med av några tjejer. Liten råtta i Ronneby :död

Kan meddela att kontonummret gick till Jimmy Wendell....klantarsel.

Åtal är tydligen inlett iaf.

Försöker att återkomma med mera info när det kommer.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park