Fejkannons på blocket?

Kanske finns fler på forumet som blivit blåsta och också vill överlämna en liten bukett? :banana

alltså om han hänger i kriminella kretsar så är det inte helt omöjligt att hans identitet blivit kapad .. tråkigt å spöa någon som inte har gjort något.

Så fråga först :D

Ring polisen och lämna uppgifterna, gör en anmälan om bedrägeri (det är ett allvarligt brott+att det tydligen är den nya grejen i pressen) så ska ni se att man kan få både pengarna tillbaka och upprättelse.
Åka runt med baseball-trän och hota/misshandla personer är inte så smart, bara du som får skiten i slutändan.

Blocket måste ju ha uppgifterna på personen som satte in annonsen+att ni har bankkontot!
Man är i ganska många fall även försäkrad mot bedrägerier om man har vettig hemförsäkring/personförsäkring eller dylikt.

EDIT: Postförskott är ett bra sätt att få sina saker. 55:- tar vi på jobbet så det ligger väll där i kring för privatpersoner.

Jobbigt Niklas... Men man är nog lite för godtrogen inom mc-världen.
Sålde massor av knäpucker förra året, men fick betalt av de flesta... var bara 4-5st som krånglade. Tur (i oturen) att det inte var mer pengar det rörde sig om...

PHP:

Har gjort en anmälan får se vart den
leder.får se om ja orkar vänta.

Den risken är väldigt liten!!!!!

Att han är oskyldig

Så då är det okej? Senast jag kollade så lever de flesta av oss här på SH i Sverige, ett land där man är OSKYLDIG till MOTSATSEN är BEVISAD.
Men visst, vi kan ju börja tillämpa sharialagar och offentliga avrättningar när vi ändå är i farten. Tycks vara det många på SH vill ha så fort det är något MC-relaterat brott.
Längesen jag hörde någon som ville knäcka knäskålarna på en snickare för att han saltade fakturan och knyckte med sig två av dina skruvmejslar.

Eller är jag ensam med denna åskådning?:confused:

Så då är det okej? Senast jag kollade så lever de flesta av oss här på SH i Sverige, ett land där man är OSKYLDIG till MOTSATSEN är BEVISAD.
Men visst, vi kan ju börja tillämpa sharialagar och offentliga avrättningar när vi ändå är i farten. Tycks vara det många på SH vill ha så fort det är något MC-relaterat brott.
Längesen jag hörde någon som ville knäcka knäskålarna på en snickare för att han saltade fakturan och knyckte med sig två av dina skruvmejslar.

Fin bubbla du verkar leva i, aldrig varit på en rättegång låter det som.

I sverige är du skyldig även om motsatsen bevisats, om du inte e rik och berömd förstås :P

Sveriges dåliga rättsäkerhet är hårt kritiserad utomlands.

Nu är ju detta lite OT och bara för sveriges rättsystem suger menar jag inte att man ska misshandla folk

• Gilla
Reaktioner: eha

Nää tror dom flesta fattar att det är lättast att göra det enligt boken, tyvärr brukar det ta en jävla tid, sen så kan man fatta att TS är förbannad..

Ps. ingen är oskyldig ds

Ja så är det, läs lite mellan radena också så fattar du vad jag menar!
Men det är en person som blåser folk till höger och vänster!

Håller med att det är extra känsligt med hojrelaterade brott på ett hojforum, men för bövelen, lägg inte ut namn och bilder här på forumet.
Killen kan ju ha fått sin identitet kapad.

Visst är det han så må han brinna i helvetet, men det är fortfarande inte tillåtet att hänga ut folk med namn och bild.

chansen är förmodligen rätt stor att han hemskt gärna betalar tillbaka stålarna ganska omgående om man knackar på och gapar lite,
då gör man heller inget brottsligt direkt som åker dit för att snacka och sparar förmodligen massa tid gentemot att gå via polis etc.

Sen tror jag det är lite mer psykiskt skrämmande att öppna dörren och personen man blåst står där

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park