Fejkannons på blocket?

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Verkar som att jag ev. har gått på min första blåsning...

http://www.blocket.se/vi/32620546.htm

Denna annons såg från början annorlunda ut och stod mera utförligt vad som fanns osv.
Jag valde att köpa en bromspump för 800:- inkl frakt.

Jag förde över pengar och den ska ha skickats, men nu svarar han inte på mail och ett telefonnummer finns såklart inte kvar.

Det roliga i det hela är att i den "första" annonsen så hette personen, Jimmy Wendell, och det är även med den jag mailade, men nu är det någon Martin som har annonsen.

Är det ngn mera som handlat/varit i kontakt med denna annonsör?
Är det någon som känner denne Jimmy Wendell i Kristianstad?

//Niklas

Anmälan till Blocket är gjord, jag fick även ett PM av ytterliggare en person här på SH som råkat ut för samma person.

Jag bjöd 7 lappar för hela hojjen för ett par dagar sen och det nappade han på,
men jag sket i affären då han ville att jag skulle sätta in dom 7 lapparna innan jag kom och köpte den.

har du betalat till ett bank konto så går det att leta rätt på personen iaf,
vänd dig till banken och be om namnet på konto innehavaren,
(detta kan man i vissa namn se ändå när man fört över, eller om han berättade namnet kanske)
sen ringer du 0771-567567 och knappar dig fram till adresser och personnummer (skatteverket)
där ber du om att få folkbokförings uppgifterna på alla namn i ett visst område du är intresserad av och sen har du han :D

du får namn, person nummer, adress etc etc

Anmälan till Blocket är gjord, jag fick även ett PM av ytterliggare en person här på SH som råkat ut för samma person.

Banken kommer aldrig att ge ut namn på kontoinnehavaren, det går under banksekretess! För att få ut det så måste åklagaren begära ut informationen från banken.

För den delen så är det ganska troligt att åklagaren lägger ned fallet i brist på bevis, det enda han behöver säga är att han blev tvingad att "låna" ut kontonummret till någon snubbe han var rädd för och vips så går inget att bevisa, alternativt är det någon parkbänksfyllo som har öppnat konto på banken och för en flaska vodka lånat ut den till någon. I vilket fall som helst så händer inget med idioten på andra ändan...

Höll på göra samma tabbe, men avs. en annan vara. Allt var frid och fröjd, fick kontonummer namn & adress, snubben skulle tom stå för frakten själv.
Eftersom det var en del pengar fick jag kalla fötter och bad säljaren anvämnda Internetgirot.se (säker betaltjänst). Sen dess hörde jag inte av honom varesig via mail eller telefon.

Numer frågar jag alltid om köpet kan hanteras via Internetgirot.se om jag inte träffar köparen personligen. Förvånansvärt många säljare backar då ur.... Mycket småbus på Blocket.

surt sa räven :(

hoppas blocket kan hjälpa dig med uppgifter på personen som la in annonsen, och även banken ger dig namn på kontoinnehavaren. Säg att du råkade sätta in pengar felaktigt på det kontot, så kanske det går.

lycka till!!!

Är nog tyvärr så att det enda riktiga i annonsörens uppgifter är bankkontot. Övriga uppgifter är förmodligen fejkade. Ev. finns ett mobilnr till ett kontantkort som inte går att spåra.
Kontohavaruppgifter lär du tyvärr inte få ut såvida du inte hittar någon banktjänsteman som inte har koll på reglerna.

Varför skulle en annonsör med uppsåt att blåsa folk sätta ut uppgifter som leder till att han kan spåras?

har du betalat till ett bank konto så går det att leta rätt på personen iaf, vänd dig till banken och be om namnet på konto innehavaren,

Ja tjena. En bank lämnar självfallet inte ut en kunds namn och adress bara för att du råkat betala in på ett av deras konton.

Ja tjena. En bank lämnar självfallet inte ut en kunds namn och adress bara för att du råkat betala in på ett av deras konton.

Det verkar som att inte många här vet hur man ska leta rätt på folk eller prata för sig när man ska luska rätt på namn, adress, person nr.
jag som inte ens har något med denna kille att göra eller ens har hans bank konto nummer hittade honom på 5 minuter.

han bor i höör och är född 82

Det går alltid att få fram uppgifter om folk, handlar som sagt bara om kunskap och kontakter!

Att han är född 82 och bor i höör sallanders väg 15 vet jag oxå om det nu stämmer att han är Jimmy Wendell. Han har även haft en rivnings firma med en annan kille har hela addressen men den identiteten kan ju va kapad.Det är ju den person som står på kontot som är intressant har konto nr ska försöka luska lite.Har som sagt oxå blivit blåst av denna idiot :huvet

Det verkar som att inte många här vet hur man ska leta rätt på folk eller prata för sig när man ska luska rätt på namn, adress, person nr.
jag som inte ens har något med denna kille att göra eller ens har hans bank konto nummer hittade honom på 5 minuter.

han bor i höör och är född 82

grymt sa grisen

upplys oss ovetande om hur du gjorde! :)

Ring: 0708-466670 och lyssna om det är samma person som svarar, alt fråga efter Jimmy´s nummer...

grymt sa grisen

upplys oss ovetande om hur du gjorde! :)

Ett samtal till skatteverket 0771-567567
tryck 4 så kommer du till folk bokföringen

du kan få uppgifter på hela släkten

se mitt tidigare inlägg :D

man kan ta det längre sen med och ringa hyresvärden, bilregistret / polis för att kontrollera fordon personen äger.
Förra året (sist jag prövade) kan man få kopior på passet via polisen på personer.
ringer man beskattningen på skatteverket får man veta taxerad inkomst, civilstatus,
kollar du med domstolen kan du få kopior på tidigare domar etc.
och med lite fantast och kreativitet kan man mycket enkelt slå en signal till banken och ta reda på vart ett specifikt kontonummer går, inga problem

Det är den jag misstänkte, hans pappa är gamla raggarkungen Kannon /(stavning) i Kristianstad.

Inget ovanligt efter några samtal att han blåser folk hit och dit.
Är eller har hållit på med droger.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...