Fegrandsskala på nya Metzler däck.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kul grejj. :D

big_m5_interact_05.jpg

själv behöver jag bara veta om jag nöter på elefanten eller inte.... brassa h-vetet!

Varför en elefant :va vore väl bättre med en gepard tycker jag.
Onödig, men kul, grej.

/R

Rider man elefant bär det som regel av ut i klorofyllen?
:skrattaåt :fakta

Saxat från tyska wikipedia, översatt rakt av utan att fundera med Google translate.. :

Metzeler Elephant
En elefant medverkat i företagets historia för första gången 1906 vid International Automobile Utställning i Berlin: Metzeler det visade kvaliteten på sina produkter med hjälp av en elefant som försökte förgäves att stampa på en punktering. Den 21 Augusti 1951 var ett lämpligt varumärkesimage (varumärkesdirektivet kansli den tyska Patent and Trademark Office registrerade AZ: 30744593,3). Tydligen elefanten var robusthet och kvaliteten på de tjänster Metzeler produkter (särskilt däck) kommer att medverka. Under påföljande år, många små blå elefant gummi för säljfrämjande gåvor delades ut till kunder, om det i början "Gjutning", senare fanns gummi bitar var. Gåvorna producerades till stor del av firman Adam Fischer, med undantag av "nyckel" (tillverkas av företaget smyg) och "Eraser". Idag är det Metzeler elefanten en sällsynt samlarobjekt, och eBay genom att se till att Blå näsor är åter vanligare

Eftersom jag på ett annat forum(Triumph675.Net) råkade hitta den saknade delen av skalan på det här däcket..det skall inte vara en elefant utan denna:

Bifogat

• metz6.JPG
    metz6.JPG
    2.8 KB · Visningar: 618
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back