FeedBack Sturup 2/5

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Vill börja med att tacka för en rolig dag :)
Även om det mesta fungerar fin fint med föreningen (tycker jag iaf) så.....

Jag hörde lite från deltagare i Gul grupp, man fick inte den hjälp man riktigt ville ha från instruktörerna.

Det är viktigt för oss i föreningen att ni berättar det för oss så vi kan ta till oss och bli bättre.

Skriv här eller skicka ett mail till info@sydskanesemse.nu

/Andréas
 
Sen är frågan om personen ifråga, frågade om hjälp. Vissa tror att det är en Bankörningskurs (som SMC), vilket det inte är.

Hade varit intressant och veta vilken hjälp personen frågade efter och vad som blev fel från Instruktören/na.
 
Som vi tidigare sagt är det säkrast att gå via infomailen om man vill det skall nå fram. SH är ingen garanti att det når rätt personer i tid.

Mvh

Daniel
 
Som vi tidigare sagt är det säkrast att gå via infomailen om man vill det skall nå fram. SH är ingen garanti att det når rätt personer i tid.

Mvh

Daniel

Men så är inte inlägget. Att nå rätt person skall det isf skrivas direkt till huvudinstruktören i detta fall Patrik, som informerar oss instruktörer.

Som Tusse själv skriver "Skriv här eller..."
 
Sen är frågan om personen ifråga, frågade om hjälp. Vissa tror att det är en Bankörningskurs (som SMC), vilket det inte är.

Hade varit intressant och veta vilken hjälp personen frågade efter och vad som blev fel från Instruktören/na.

Jo det som jag fick höra var så här då.

Personen ville få ligga bakom inst ett par varv för att få se spåren.

Han/Hon fick då till svar att det var en dålig ide för att då skulle han/hon titta för mycket på inst och inte titta på rätt saker.
 
Oväntad feedback. Tycker att instruktörerna i Gul grupp var riktigt bra, både vad gäller den hjälp man fick och hur dom skötte gruppen.
 
Men så är inte inlägget. Att nå rätt person skall det isf skrivas direkt till huvudinstruktören i detta fall Patrik, som informerar oss instruktörer.

Som Tusse själv skriver "Skriv här eller..."

Det är rätt. Det skall till instruktor@sydskanesemse.nu i sådana fall. Givetvis så hamnar de mail som kommer på infomailen till Patrik ändå om de handlar om ovan...

Mvh

Daniel
 
Oväntad feedback. Tycker att instruktörerna i Gul grupp var riktigt bra, både vad gäller den hjälp man fick och hur dom skötte gruppen.

Vad kul att höra:tummenupp
Positiv saker vill ju såklart med höra:banana

Själv fick jag tack vare Victor i röd grupp en helt annan uppfattning av BMW kurvan.

Nu kan man tyvärr inte skylla på den längre när det går så långsamt:gnissla
 
Han/Hon fick då till svar att det var en dålig ide för att då skulle han/hon titta för mycket på inst och inte titta på rätt saker.

Nja, det där var inte riktigt bra - låter märkligt i mina öron, att ngn Inst. skulle uttrycka sig så.:va
 
Givetvis håller jag med dig Tusse att man skall kunna få lite tips och hjälp om man ber om det. Dock skall vi vara medvetna om att GUL är till för folk som har viss banvana. Den 9:e kommer det finnas en GRÖN grupp för nybörjare. Från min position tyckte jag att det såg ut som att 4-5 stycken skulle passat bättre i en sådan grupp. Nu när dessa personerna var med och körde i gult blir det ännu viktigare att instruktörerna hjälper dem att få en smidig körning genom att visa spårval samt ge tips om position på hojen et c.
När jag ändå är igång; Fanns några i RÖD som kanske hade passat bättre i gul och tvärtom.

Jag är iaf tacksam att det inte blev fler avåkningar än vad utfallet nu var. Hoppas det blir lika snällt nu på söndag. :krama
 
Oansett grön, gul eller röd grupp: en deltagare borde kunna be om tips och praktisk demo av spårval från instrutörer. Smaka på ordet instruktör. Annars borde vi byta namn till ordningsvakt eller observatör, vilket är vår andra uppgift på banan, att hålla ordning, minska farlig körning och öka säkerheten. Så om vi vill kalla våra orange-klädda observatörer för instruktörer så måste dom kunna ge förnuftig feedback och/eller demo. Eller vad tycker ni andra? Varför är instruktörerna/observatörerna på banan?

mvh
Kris


Givetvis håller jag med dig Tusse att man skall kunna få lite tips och hjälp om man ber om det. Dock skall vi vara medvetna om att GUL är till för folk som har viss banvana. Den 9:e kommer det finnas en GRÖN grupp för nybörjare. Från min position tyckte jag att det såg ut som att 4-5 stycken skulle passat bättre i en sådan grupp. Nu när dessa personerna var med och körde i gult blir det ännu viktigare att instruktörerna hjälper dem att få en smidig körning genom att visa spårval samt ge tips om position på hojen et c.
När jag ändå är igång; Fanns några i RÖD som kanske hade passat bättre i gul och tvärtom.

Jag är iaf tacksam att det inte blev fler avåkningar än vad utfallet nu var. Hoppas det blir lika snällt nu på söndag. :krama
 
När jag ändå är igång; Fanns några i RÖD som kanske hade passat bättre i gul och tvärtom.

Speciellt borde den snabbaste delen av röd gå upp i vit om de tre grupperna vi normal kör på Sturup (gul-röd-vit) ska spegla varsin tredjedel av deltagarna. Ofta är gul och röd full och vit inte ens halvfull. Hur många var dom i söndags vid uppropet, åtta stycken eller ens det? Bra att folk flyttades upp under dagen dock.
 
Oansett grön, gul eller röd grupp: en deltagare borde kunna be om tips och praktisk demo av spårval från instrutörer. Smaka på ordet instruktör. Annars borde vi byta namn till ordningsvakt eller observatör, vilket är vår andra uppgift på banan, att hålla ordning, minska farlig körning och öka säkerheten. Så om vi vill kalla våra orange-klädda observatörer för instruktörer så måste dom kunna ge förnuftig feedback och/eller demo. Eller vad tycker ni andra? Varför är instruktörerna/observatörerna på banan?

mvh
Kris

Verkar som att du missade första meningen.
Jag tror dessutom att det verkar som att vissa instruktörer endast tror sig vara föråkare, ibland. :näsblod

Speciellt borde den snabbaste delen av röd gå upp i vit om de tre grupperna vi normal kör på Sturup (gul-röd-vit) ska spegla varsin tredjedel av deltagarna. Ofta är gul och röd full och vit inte ens halvfull. Hur många var dom i söndags vid uppropet, åtta stycken eller ens det? Bra att folk flyttades upp under dagen dock.

Absolut! :tummenupp Missade tydligen att skriva det.
 
Dom flesta instruktörer hjälper gärna så gott det går. Deltagaren bör också fråga om hjälp så tydligt som möjligt. Situationen kunde vara missförstånd osv. Det er svårt att veta i tredje, eller fjärde hand, när man inte var med själv. (Som jag inte var.)

Bäst vore om deltagaren själv sände feedback direkt till SSEMSE via email, så tror jag gärna att instruktörgruppen tar emot alla tips till förbättringar. Det är lättast att evaluera på information i första hand, inte genom omvägar som den här diskussionen är.
Mina 5 öre till snacket.

/Kris
 
Dom flesta instruktörer hjälper gärna så gott det går. Deltagaren bör också fråga om hjälp så tydligt som möjligt. Situationen kunde vara missförstånd osv. Det er svårt att veta i tredje, eller fjärde hand, när man inte var med själv. (Som jag inte var.)

Själv har jag iaf fått den hjälp jag frågat efter. Du har helt rätt i att vi själva måste kunna fråga om hjälp och göra det på rätt sätt. Missförstånd uppstår alldeles för lätt. Det finns dessutom alltid minst två sidor av varje händelse.

Bäst vore om deltagaren själv sände feedback direkt till SSEMSE via email, så tror jag gärna att instruktörgruppen tar emot alla tips till förbättringar. Det är lättast att evaluera på information i första hand, inte genom omvägar som den här diskussionen är.
Mina 5 öre till snacket.

/Kris

Överens! :krama
 
Jo det som jag fick höra var så här då.

Personen ville få ligga bakom inst ett par varv för att få se spåren.

Han/Hon fick då till svar att det var en dålig ide för att då skulle han/hon titta för mycket på inst och inte titta på rätt saker.

För det första var det väl främst en flaggvakt som du hörde ifrågasätta instruktörernas beteende? Men ovan nämnda hörde jag instruktören säga till en av deltagarna i gruppen, det lät konstigt men om diskussionen sedan fortsatte när jag inte hörde vet jag inte, och om deltagaren fick den hjälp han behövde vet jag inte heller.
Jag fick i alla fall den hjälp jag bad om under dagen och hade väldigt kul!


Dock skall vi vara medvetna om att GUL är till för folk som har viss banvana. Den 9:e kommer det finnas en GRÖN grupp för nybörjare. Från min position tyckte jag att det såg ut som att 4-5 stycken skulle passat bättre i en sådan grupp. Nu när dessa personerna var med och körde i gult blir det ännu viktigare att instruktörerna hjälper dem att få en smidig körning genom att visa spårval samt ge tips om position på hojen et c.

Jag tror att du ska läsa en gång till vad det står på SSEMSEs hemsida. "Gul grupp: Här bör föraren ha god vana av mc-körning. Tempot är lugnare...." Det blir tyvärr svårt att skaffa sig "viss banvana" genom att enbart erbjudas möjlighet att köra i grön grupp som finns en gång/år, i mitt fall en helg när jag inte ens har möjlighet att delta. Alla är tyvärr inte födda med erfarenhet av att köra bana men vi måste väl också vara välkomna?
 
För det första var det väl främst en flaggvakt som du hörde ifrågasätta instruktörernas beteende? Men ovan nämnda hörde jag instruktören säga till en av deltagarna i gruppen, det lät konstigt men om diskussionen sedan fortsatte när jag inte hörde vet jag inte, och om deltagaren fick den hjälp han behövde vet jag inte heller.
Jag fick i alla fall den hjälp jag bad om under dagen och hade väldigt kul!




Jag tror att du ska läsa en gång till vad det står på SSEMSEs hemsida. "Gul grupp: Här bör föraren ha god vana av mc-körning. Tempot är lugnare...." Det blir tyvärr svårt att skaffa sig "viss banvana" genom att enbart erbjudas möjlighet att köra i grön grupp som finns en gång/år, i mitt fall en helg när jag inte ens har möjlighet att delta. Alla är tyvärr inte födda med erfarenhet av att köra bana men vi måste väl också vara välkomna?

• GUL - för de som hanterar bankörning.
Här bör föraren ha god vana av mc-körning. Tempot är lugnare och gruppen är till för de som vill träna spårval och vill ha lite mer marginal i sin körning. Omkörning är tillåtet på raksträckor samt på utsidan i kurvorna.
Finns ingen grön grupp när du vill köra, då anmäler du dig som nybörjare i gul grupp
 
För det första var det väl främst en flaggvakt som du hörde ifrågasätta instruktörernas beteende? Men ovan nämnda hörde jag instruktören säga till en av deltagarna i gruppen, det lät konstigt men om diskussionen sedan fortsatte när jag inte hörde vet jag inte, och om deltagaren fick den hjälp han behövde vet jag inte heller.
Jag fick i alla fall den hjälp jag bad om under dagen och hade väldigt kul!

Som nämnts innan, och det här är en uppmaning till alla deltagare hos Sydskanes Emse (alltså inte Leica då trots att jag använder det citatet):
Om ni har synpunkter på arrangemanget, goda eller mindre goda, ta upp dem med någon av dom som har orange tröja på plats. Vill du inte ta det direkt med personen ifråga, ta det då med dom som har texten "Styrelse" på ryggen så hjälper vi dig efter bästa förmåga.
Vi är öppna för synpunkter och idéer, men som märkts här är det betydligt bättre om dom kommer ifrån rätt källa och inte i tredje eller fjärde hand där all information inte finns med att ta ställning till.

Jag tror att du ska läsa en gång till vad det står på SSEMSEs hemsida. "Gul grupp: Här bör föraren ha god vana av mc-körning. Tempot är lugnare...." Det blir tyvärr svårt att skaffa sig "viss banvana" genom att enbart erbjudas möjlighet att köra i grön grupp som finns en gång/år, i mitt fall en helg när jag inte ens har möjlighet att delta. Alla är tyvärr inte födda med erfarenhet av att köra bana men vi måste väl också vara välkomna?
För att exakt citera hemsidan så står det följande på Gul grupp:
• GUL - för de som hanterar bankörning.
Här bör föraren ha god vana av mc-körning. Tempot är lugnare och gruppen är till för de som vill träna spårval och vill ha lite mer marginal i sin körning. Omkörning är tillåtet på raksträckor samt på utsidan i kurvorna.
Finns ingen grön grupp när du vill köra, då anmäler du dig som nybörjare i gul grupp


Så ja, Gul grupp är för dom som hanterar bankörning, men även för nya. Anledningen är som nämnts ovan av Leica. Vi fyller inte så många gröna nybörjargrupper att vi kan ha speciellt många sådana per år tyvärr.
Därför tar vi in nybörjarna i gul grupp och oftast får dom en eller två egna instruktörer som tar hand om enbart dom och det brukar fungera bra.

Vi hade arrangerat fler gröna grupper om behovet funnits, men så verkar inte vara fallet och så har det sett ut ända sen vi startade verksamheten.
 
jag var på Knutstorp den 24-4 gul grupp, funkade skit i början, men sen fixade instruktörerna alt. Där var problem med för stor skilnad på körningen mellan några och der opkom flaskhals, men som sagt, blev ficat snabbt.

Instruktörarna hade koll på alla och frågade äfter varje pass om der var något och om någon behövde hjälp, der bläv nämnt spårval åxå..

Dom har varit fantastiska, inget att klaga över.. :tummenupp

PS! når är man redo för Röd grupp?? vill prova, men vill inte stå i väggen för andra, om man nu inte är likka snabb :)
 
jag var på Knutstorp den 24-4 gul grupp, funkade skit i början, men sen fixade instruktörerna alt. Där var problem med för stor skilnad på körningen mellan några och der opkom flaskhals, men som sagt, blev ficat snabbt.

Instruktörarna hade koll på alla och frågade äfter varje pass om der var något och om någon behövde hjälp, der bläv nämnt spårval åxå..

Dom har varit fantastiska, inget att klaga över.. :tummenupp

PS! når är man redo för Röd grupp?? vill prova, men vill inte stå i väggen för andra, om man nu inte är likka snabb :)

Prata med instuktörerna *L*
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top