FCR39 MX på DRZ400 SM

Tabbe

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Hoj
GSXR 1100 -91
Finns det någon som kan tala om ifall denna FCR39-MX från "bra i gasen" passar till en DRZ400 SM -07.

http://www.braigasen.com/drz.htm

http://www.braigasen.com/ovrigakeihin.htm

Han annonseade nyligen dessa gasare som ett kit till DRZ400 S/SM med adapter för luftburken.
Jag har nu pratat med han som har firman och han säger att detta inte är den nya MX modellen som tex TT säljer.
Han trodde således att det troligen blir svårt att få dit den på en DRZ400 SM pga trångt vid vajrarna/ramen.
Troligen är det en äldre modell av fcr39 ,eller?

Har fått lov att testa om den passar men vet inte om jag orkar. Verkar lättare att köpa rätt från början.

Någon som har tips var man köper FCR39-MX till vettigt pris?

FCR-MX är i sig inte mindre än en standard FCR. Där finns dessutom en otal varianter av FCR-mx med olika tomgångsjustering/TPS/accpump samt enkel/dubbelwire...

FCR-MX är i sig inte mindre än en standard FCR. Där finns dessutom en otal varianter av FCR-mx med olika tomgångsjustering/TPS/accpump samt enkel/dubbelwire...

Att det finns olika utföranden av MX är jag medveten om och problemet är ju att just MX modellen är klumpig. Dessutom ska denna äldre modell vara ännu större vid just kapslingen för vajrarna än den nyare modellen som jag vet passar.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park