mr_lewies
Ny medlem
Hejsan, igår skulle jag starta upp cykeln efter ett större mek. Mina farhågor om att den inte skulle gå ordentligt besannades då.
Cykeln som är en xr600 har såvitt jag vet en kehein fcr MX 41 installerad. Och jag har försökt ta reda på hur den funkar men är inget proffs på förgasare och kom inte fram till så mycket.
När jag mekade med den och satte tillbaka den kan det ha hänt att jag lutat aningen mer på den än va den var lutad innan. Samt att jag gjorde en ny luftburksadapter så den passade bättre. Den kanske tjuvar luft?
Det största problemet var att den har väldigt dålig tomgång nu, e man inte med på gasen så poffar den till och dör pga för lite gas antar jag. Eftersom jag e såpass dålig på detta har jag försökt läsa mig till om hur tomgångsskruven skall vara ställd. Jag har uppfattat det som att den skall vara max in för max tomgång. Vilket den är inställd på nu.
Det ev andra problemet är att den bluddrar vid högre varv, men eftersom jag inte körde den utan bara gasade med den utan belastning så är jag inte säker på detta än.
Munstycken vet jag inte vilka det sitter i. har bara några siffror från förra ägaren. Men kan verkligen en förgasare ändras så mycket bara för att man justerar infästningen på den och gör rent toppen från diverse smök?
Så någon som vet något får gärna ge med feedback på detta, samt klargöra en gång för alla hur tomgånsskruven/luftskruv/ pilot jet eller vad dom nu heter funkar. Samt var diverse andra reglage sitter placerade och vad dom gör. Vet att det sitter nån ratt med en gummiförlängning men vet inte vad den gör exakt. Förklara som om det var ett barn du skulle prata med.
Hejs!
Cykeln som är en xr600 har såvitt jag vet en kehein fcr MX 41 installerad. Och jag har försökt ta reda på hur den funkar men är inget proffs på förgasare och kom inte fram till så mycket.
När jag mekade med den och satte tillbaka den kan det ha hänt att jag lutat aningen mer på den än va den var lutad innan. Samt att jag gjorde en ny luftburksadapter så den passade bättre. Den kanske tjuvar luft?
Det största problemet var att den har väldigt dålig tomgång nu, e man inte med på gasen så poffar den till och dör pga för lite gas antar jag. Eftersom jag e såpass dålig på detta har jag försökt läsa mig till om hur tomgångsskruven skall vara ställd. Jag har uppfattat det som att den skall vara max in för max tomgång. Vilket den är inställd på nu.
Det ev andra problemet är att den bluddrar vid högre varv, men eftersom jag inte körde den utan bara gasade med den utan belastning så är jag inte säker på detta än.
Munstycken vet jag inte vilka det sitter i. har bara några siffror från förra ägaren. Men kan verkligen en förgasare ändras så mycket bara för att man justerar infästningen på den och gör rent toppen från diverse smök?
Så någon som vet något får gärna ge med feedback på detta, samt klargöra en gång för alla hur tomgånsskruven/luftskruv/ pilot jet eller vad dom nu heter funkar. Samt var diverse andra reglage sitter placerade och vad dom gör. Vet att det sitter nån ratt med en gummiförlängning men vet inte vad den gör exakt. Förklara som om det var ett barn du skulle prata med.
Hejs!