Fc-moto!

Eftersom det strular ganska mycket hos FC moto så har jag en rekommendation:

www.helmetcity.co.uk

De har samma priser som FC moto på i stort sett allt (allt jag har sett), fri frakt över ca 1500sek med DHL som brukar anlända på 3-4 dagar. Kundtjänst svarar omgående, lagersaldo stämmer, kan bara lovorda dom. Jag har handlat därifrån nu 3 gånger utan några som helst problem.

De kan vara att alternativ om ni ska köpa något som de säljer. :tummenupp

Eftersom det strular ganska mycket hos FC moto så har jag en rekommendation:

www.helmetcity.co.uk

De har samma priser som FC moto på i stort sett allt (allt jag har sett), fri frakt över ca 1500sek med DHL som brukar anlända på 3-4 dagar. Kundtjänst svarar omgående, lagersaldo stämmer, kan bara lovorda dom. Jag har handlat därifrån nu 3 gånger utan några som helst problem.

De kan vara att alternativ om ni ska köpa något som de säljer. :tummenupp

Instämmer i lovorden ang Helmetcity. Fungerat klockrent, samt snabba leveranser (alltid under en vecka). Dock är deras sortiment väldigt begränsat jämfört med fc-moto. Fc-moto har även betydligt mer utförsäljning av produkter, lättare att fynda där.

nån som vet vad det sisst nämnda betyder? invoiced?

Order was received 01/02/2013 (17:05)
Viewed 01/02/2013 (17:10)
In process 01/02/2013 (17:09)
Dispatched 05/02/2013 (10:40)
Delivered 05/02/2013 (10:40)
Invoiced 05/02/2013 (10:40)

Fakturerad.
Förvisso betalar du inte med faktura, men kanske med cash on delivery? Isf fakturerar de rimligtvis speditören som du betalar till. Varan har iaf lämnat deras lager idag.

Som föregående talare sagt. Dina saker har blivit skickade samt att du/speditören har blivit fakturerad. Jag antar att det i detta läget är speditören som blivit det.

Jag blev kontaktad av budbilen som körde mitt paket och förvarnad om att dom skulle komma under dagen och leverera paketet. Jag fick välja om jag ville ringa till UPS och uppge mitt kontokortsnummer så att dom kunde dra summan direkt, eller så var jag tvungen att ta emot paketet med den exakta summan i handen.

Jag valde det förstnämnda och det fungerade riktigt smidigt! Bara att ta emot paketet och vara glad!

Det tog inte mer än ett par dagar från att paketet blivit skickat till att det landade hemma hos mig.

Här går det åt andra hållet, fortfarande in-process sedan 28:e jan och dragningen på banken finns nu inte längre i historiken på mitt konto. Inget mail, ingen notis, skumt. Antar väl att det kommer något förr eller senare men lurigt är det hehe.

Jag tror jag väntade tre månader på en hjälm från FC-moto för ett par år sen.. Mailade ett antal gånger och fick knappt ngt svar. Begärde pengarna tillbaka men fick ingen respons på det... Tillslut kom hjälmen, så håll ut...

Unboxing!

Beställde en lördagsnatt och fick allt levererat till dörren torsdag em två veckor senare. Supersmidigt. Kolla att grejerna finns i lager, beställ rätt storlekar så är det bara att packa upp presenten!

sim.jpg sala.jpg bim.jpg

Beställde mitt lördas o fick det veckan efter redan på torsdagen. (Idag)

ImageUploadedByTapatalk1360273880.489127.jpg
ImageUploadedByTapatalk1360273900.388927.jpg

Beställt 3 gånger från FC, alltid fått mina grejer snabbt och smärtfritt.

En gång fick jag avbeställa en hjälm då jag bestämde mig för en annan, jag hade då inga problem med kundservice via e-mail.

Se till så dina grejer finns i lager bara, om så inte är fallet har du bara dig själv att skylla att leveransen tar lång tid.

Beställer nog ett ställ därifrån nu i dagarna. Det finns inte i lager så då tar det alltså flera veckor om jag fattat det hela. Men skit samma ska inte köra än på ett tag iaf =)
Priserna där är definitivt bra

Väljer mellan 2 ställ....och på ett av dom står det "approved armor" och på det andra står det " CE approved armor". Så vad är skillnaden? Gör det nåt om skydden inte är CE godkända?

Last edited:
Beställer nog ett ställ därifrån nu i dagarna. Det finns inte i lager så då tar det alltså flera veckor om jag fattat det hela. Men skit samma ska inte köra än på ett tag iaf =)
Priserna där är definitivt bra

Väljer mellan 2 ställ....och på ett av dom står det "approved armor" och på det andra står det " CE approved armor". Så vad är skillnaden? Gör det nåt om skydden inte är CE godkända?
Köp mitt :-)

MED SUGEN PÅ ATT KÖPA NYTT SKINNSTÄLL! vilket är att rekommendera till en stor pojke!? hur brukar storlekarna va på Alpinestars? tycker att dom har lätt snyggast saker! skiljer det mycket mot t.ex. Jofamas storlekar? Någon som har erfarenhet av det? Är 175 cm 116 kilo :yoparty inte enbart fett! :brynad

Jag beställde ryggskydd i tisdags kväll vid 21.30. Fick det idag vid 16-tiden. Tämligen nöjd med den servicen!!

MED SUGEN PÅ ATT KÖPA NYTT SKINNSTÄLL! vilket är att rekommendera till en stor pojke!? hur brukar storlekarna va på Alpinestars? tycker att dom har lätt snyggast saker! skiljer det mycket mot t.ex. Jofamas storlekar? Någon som har erfarenhet av det? Är 175 cm 116 kilo :yoparty inte enbart fett! :brynad

titta längst ner på den här sidan

http://www.alpinestars.com/moto/suits/atem-leather-suit.html#moto_clothing_EURO_sizing_chart

har ett alpinestar som jag har dragit i asfalten på banan en 4 ggr,ca :(
har klarat mig väldigt bra dock.

lite trångt om halsen om man har lite kralligare nacke, men det är en vanesak.
kan dock inte uttala mig om lindstrands.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...