fc-moto!!

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Chail
Hoj
R6-06 till salu edition
c.berglind skrev:
samma sak här har väntat i 4veckor och ringde dit i dag.
trevligt bemötande fast jag är dålig på engelska.
jag får vänta i 2-3v till men fick 10eur i rabatt som plåster på såren.



Jag har inte bråttom såmig kvittar det. Tittar man ut genom fönstret blir man inte mer stressad direkt. Men man vill ju ha de man beställer i någorlunda tid iaf.
 

c.berglind

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Ort
karlstad
Hoj
KTM 950 SM
Steinmeister skrev:
Jag har inte bråttom såmig kvittar det. Tittar man ut genom fönstret blir man inte mer stressad direkt. Men man vill ju ha de man beställer i någorlunda tid iaf.
här i karlstad där solen alltid skiner är det 19+ och bara sopade vägar
så nu är det bråttom :lol
nej då men man väntar ju.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Beställde ifrån FC moto för 2 veckor sedan, tog inte en vecka innan min beställning nådde fram.

/philsson, fortfarande nöjd kund hos FC-moto
 

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Chail
Hoj
R6-06 till salu edition
c.berglind skrev:
här i karlstad där solen alltid skiner är det 19+ och bara sopade vägar
så nu är det bråttom :lol
nej då men man väntar ju.



Jag råkar ju själv bo i Karlstad, nästan iaf. Så jag vet hur fint väder det är. :tomten Men de regnar idag iaf o det e ju inte fel.


Nästa vecka skickar dom mina prylar.
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
Jag beställde därifrån för ungefär 1,5 år sedan. Jag beställde två par kängor till mig och en kompis. Det tog 3 veckor innan de skickade första paret varpå jag frågade via mail vart det andra paret tagit vägen. Han ringde upp ett par kvällar senare, med mycket dålig engelska och frågade om jag verkligen ville ha ett par 10or och ett par 11or. Lite förvånad, så svarade jag "Ja".

Två veckor senare skickade jag ett mail och bad dem cancellera ordern och sätta in hälften av pengarna -frakt på mitt konto. Han ringde samma kväll, med samma dåliga engelska och bad om ursäkt, men de var slut hos leverantören. En vecka senare kom stövlarna.

Tycker det var dåligt att inte höra av sig alls under så lång tid.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Gren skrev:
Jag beställde därifrån för ungefär 1,5 år sedan. Jag beställde två par kängor till mig och en kompis. Det tog 3 veckor innan de skickade första paret varpå jag frågade via mail vart det andra paret tagit vägen. Han ringde upp ett par kvällar senare, med mycket dålig engelska och frågade om jag verkligen ville ha ett par 10or och ett par 11or. Lite förvånad, så svarade jag "Ja".

Två veckor senare skickade jag ett mail och bad dem cancellera ordern och sätta in hälften av pengarna -frakt på mitt konto. Han ringde samma kväll, med samma dåliga engelska och bad om ursäkt, men de var slut hos leverantören. En vecka senare kom stövlarna.

Tycker det var dåligt att inte höra av sig alls under så lång tid.
3 beställningar har jag gjort därifrån, det har fungerat väldigt bra med mycket korta leveranstider. Nu senast så kom det jag beställt i olika försändelser. Jag känner att jag har lite dålig koll på vad som händer när det saknas grejer men har inte varit något strul på så vis. Själv upplevt deras engelskakunskaper via mail någorlunda.
 

flyger

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
--
Hoj
--
philsson skrev:
1998671 3 beställningar har jag gjort därifrån, det har fungerat väldigt bra med mycket korta leveranstider. Nu senast så kom det jag beställt i olika försändelser. Jag känner att jag har lite dålig koll på vad som händer när det saknas grejer men har inte varit något strul på så vis. Själv upplevt deras engelskakunskaper via mail någorlunda.

Vet någon hur det skulle fungera om det är så att det man köper inte passar när det kommit fram?

Översatte deras villkor med babelfish.
§ 5 backtransmissions - conversion

(1) they can return the received commodity without indication of reasons within 2 weeks by return of the commodity. The period begins at the earliest with receipt of the commodity and this instruction.

(2) returns can accepted by us only if they take place free.

(3) for returns from calculations with credit card, raise we were paid a back-posting fee from 3,9 %.

Enligt detta verkar det väl som att man får byta om man betalar fraktkostnaderna eller hur?

Har nämligen provat ett ställ som passade hyffsat (det satt ok men inte speciellt tajt) och butiken jag provade i hade inte en storlek mindre hemma.
Vågar jag köpa den mindre storleken oprovad? :va
 

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Chail
Hoj
R6-06 till salu edition
flyger skrev:
2069956 Vet någon hur det skulle fungera om det är så att det man köper inte passar när det kommit fram?

Översatte deras villkor med babelfish.


Enligt detta verkar det väl som att man får byta om man betalar fraktkostnaderna eller hur?

Har nämligen provat ett ställ som passade hyffsat (det satt ok men inte speciellt tajt) och butiken jag provade i hade inte en storlek mindre hemma.
Vågar jag köpa den mindre storleken oprovad? :va


Bara att handla. Ställ går att töja men är inte licka lätta att krympa. :tummenupp
 

c.berglind

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Ort
karlstad
Hoj
KTM 950 SM
Äntligen kom mitt ställ men det tog 9v. (bestält från fc-moto)
men annars var allt rätt. men hur man tänker på UPS vet i f_n.
ville leverera mitt på dagen tur att man har ett jobb som man kan ändra lite på arbetstiderna.
men men nu hänger det här hemma och väntar på att bli välanvänt.
 

flyger

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
--
Hoj
--
c.berglind skrev:
2078909 Äntligen kom mitt ställ men det tog 9v. (bestält från fc-moto)
men annars var allt rätt. men hur man tänker på UPS vet i f_n.
ville leverera mitt på dagen tur att man har ett jobb som man kan ändra lite på arbetstiderna.
men men nu hänger det här hemma och väntar på att bli välanvänt.

hur såg det ut när du tittade på leveransstatusen? Man vill ju inte behöva vänta nio veckor på stället nu. :3freak

På min sida så står det att ordern är "processed" men inte "Paid" och "Shipped".
Betala tänkte jag göra vid dörren, men varför skickar dem inte paketet? :va

Dessutom mejlade de och frågade om jag verkligen menade att jag ville ha storleken som jag angivit i beställningen. Man vet väl vilken storlek man ska ha? :confused:

När jag i svaret till dem frågar om vara finns i lager så svarar dem inte. :fatta!

Så nog verkar dem allt vara lite tankspridda på den där firman.
Hoppas allt går fort och bra i fortsättningen. :Bugar
 

c.berglind

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Ort
karlstad
Hoj
KTM 950 SM
det stod likadant för mig i ca.4 v sedan försvan medelandet från mitt konto.
då ringde jag och frågade hur det gick med min beställning. då frågar han på fc-moto
om verkligen ska ha sto 58 och inte 52. förklarar att jag ska ha 58 då ber han mig att ringa tillbaka om 20 min för han ska kolla med alpinestars. så de första 4v låg väll min årder och skräpa i något hörn. :tomten
när jag ringer igen så säger han att det tar 4v till men jag får frakten gratis ok för mig.(det tog 5v )
när paketet kom så måste man lösa ut paketet vid dörren.
men priset var redan räknat i svensk valuta så det var bara att betala kontant.
ring numret är 0049241-9108784
hoppas det går bra!!! :tummenupp
 
Last edited:

Gladpack

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
BMW
Ska köpa två hjälmar därifrån nu i dagarna, funderar på att ringa ner o höra mig för innan jag beställer hur lång tid det tar. E inte så bra på tyska så jag fattar inte det som står på hemsidan, hur mycket kostar det att ta cash on delivery?

Återkommer med info om ett gäng veckor hur beställningen gick.
 

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -06-
Hur fungerar det om man inte är hemma när bylingarna kommer med leveransen? Det finns ju faktiskt en del av oss som jobbar... :rolleyes:
 

krusse

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Japansk med Italiensk kostym.
Jag har beställt två gånger från fc-moto och första gången så gick det smidigt, men senast jag beställde två hjälmar så visade sig att ena hjälmen var helt fel. Fel storlek och inte ens samma modell som jag beställde. Så efter många mail som de inte svarde på så ringde jag upp dem. När jag hade förklarat vad saken gällde så sa han "aha det var ju du som mailat oss" :3freak

Hur som helst så bad han mig skicka tillbaks hjälmen och de skulle sätta in pengar på mitt konto för fraktkostnaderna. När jag skickat tillbaks hjälmen så hörde jag sen inget av dem på två veckor så jag skickade ett mail och frågade om hjälmen jag skickat kommit fram? svaret va "Yes we have it, thanks" :confused: ehh ok, så där är jag nu och jag har inte fått några pengar för frakten än. Ska ringa i morgon och höra va de håller på med.

Så min erfarenhet av fc-moto är att det funkar smidigt om de har grejjerna i lager och att de inte skickar fel saker, för returer är allt annan än smidigt. Ibland svarar dem på mail men bäst är nog att ringa...
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Fick grejorna idag efter ca 8 arbetsdar. Hade beställt Tech4or,Alpinestars SPS handskar samt en Marushin Moto-X hjälm. Funka skit bra med UPS,dom ringde när dom började närma sig så det va bara att möta upp o dega på plats.
Kommer handla därifrån igen.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Varför inte!!

Varför inte http://www.neukirchner.com/

Handlat där och får 5 av 5
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Smidigt att handla av,status på leverans,betalning gjorde jag i förskott och heller inga problem.Svarar på mail.Frakt 10 euro för ett par stövlar och handskar.
Från beställningsdag till varorna i min hand tog ca 2 veckor.

Stort + att varorna jag beställde,köpte var 1000 kr billigare per vara där än här hemma :) blir pengar över till årets dyra soppa :hihi

Och paketet väntar på ditt lokala postkontor.
 
Last edited:

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Chail
Hoj
R6-06 till salu edition
Racercukel skrev:
2100344 Men när man handlar från Fc-moto och när budet kommer och man kanske jobbar vad händer då? :va



FC-moto skickar med UPS. UPS använder i sintur av underleverantörer typ Jetpak osv. Jetpak ringer och kollar om du är hemma osv. Annars kan man alltid beställa till jobbet. Det gjorde jag funka kanon :tummenupp .
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top