FC Moto i Tyskland

VFRRR

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2004
Hoj
VFR
Är det någon som har efarenheter av att handla hjälm m.m. från FC Moto i Tyskland?

Dom verkar seriösa och hyfsat billiga även om frakten kostar en del.

Hmm

VFRRR skrev:
Är det någon som har efarenheter av att handla hjälm m.m. från FC Moto i Tyskland?

Jag har handlat hjälm o skinnställ där ifrån... så jag hoppas verkligen att dom är seriösa! Bör få sakerna i veckan så jag kan skriva till dig igen o berätta om de gick bra!

VFRRR skrev:

Jo har nu fått mina saker! Är väldigt nöjd! Tog lite tid bara för att dom inte hade mina saker i lager.. tog 2 veckor.. Annars hade bara tagit 1 vecka!

Lycka till

Kolla även moto-plus.com, billigare över lag än FC-moto på de hjälmar jag kikat på. Frakten är 10 GBP. Betala med kort eller via bank, ingen extra avgift.

Har de grejerna inne tar det bara några dagar.

Exempel på priser utomlands:

Hjälm, Shoei XR-1000, svart

moto-plus: 199£
FC-Moto: 330€
harpersraceshop: 237£
Louis: 369€

enl. forex valutor

moto-plus: 2 624,19 SEK
FC-Moto: 2 988,68 SEK
harpersraceshop: 3 125,30 SEK
Louis: 3 341,89 SEK

I Sverige kostar hjälmen 3600 listpris (kan du pruta så får du den kanske för 20% billigare, 2880 SEK, funka för mig)

Glöm inte lägga till frakt som kostar ca 150 kr.

Jag beställde hjälm, mörkt visir, handskar, stövlar, ryggskydd och larmkätting därifrån för 13 dagar sen. Dom ringde mig idag och sa att dom skulle skicka grejerna idag. Lite sega och lite kassa på att svara på mail men annars ganska så billiga.

Men ska du bara beställa hjälm så finns det billigare ställen. T.ex Xr-1000 Alloy kostar 419€ på FC-moto, jag har hittat den på andra sidor för ca 369€ men kommer inte ihåg länken. Sök efter xr-1000 på google (tyska sidor), den ska vara med bland dom första 3 sidorna iaf.

Frakt på allt jag beställde kostar 19,95€ och då väger t.ex bara kättingen 7kg så frakten är ju j-a billig.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park