FC-moto dålig service

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Kawa Z1000
Tjena,

Tänkte bara dela med mig lite strul som jag upplevde med FCmoto. Alla skriver att dom haft bra och snabba leveranser med detta bolag Det stämmer! De hade jag med. Jag beställde en Arai hjälm och två mörka visir, fick mitt paket 1 vecka senare men ett av visiren var till en annan model. Påpekade det till ägaren över telefon och han sade att jag skulle skicka tillbaks den felaktiga och så dom kunde skicka tillbaka rätt modell. Sagt och gjort gick till posten skickade iväg paketet som kostade mig 235 spänn. 1 vecka senare fick jag visiret men inge ersättning för det jag fick lägga ut för returen av paketet som var helt klart deras fel att det blev så. Nu är inte 235 spänn hela världen men grejen är det att varför ska man behöva betala extra för någe dom har gjort fel. :mad:

Påpekade detta till dom över mail för 2veckor sedan men har ej fått någe svar. Vad tycker ni är rätt om dom nu har klantat sig och skickat fel grejor ska då jag stå för frakten till dom för att få tillbaks rätt vara?

FCmoto kanske är bra de gånger dom levererar rätt grejor men blir det strul får man problem verkar det som. Jaja detta var iallafall första och sista gången jag beställer någe från detta företag.

Ville bara göra folk uppmärksamma på forumet så ni inte heller behöver bränna er.

Mvh
Ilhan

De ska stå för att de har gjort fel, inte du.

Rätt ska vara rätt.

Ja när allt är som det ska, de har grejerna i lager och du inte behöver kotakta dem eller liknande är de skitbra! Annars kan det bli skitsvårt att få tag i dem, och sjukt långa väntetider.......

Tråkit att dom inte riktigt bryr sig alltid!
Om dom vill ha nöjda kunder så kan dom väl lägga ner lite energi!:7peta

snakerider skrev:
2373019 Tjena,

Tänkte bara dela med mig lite strul som jag upplevde med FCmoto. Alla skriver att dom haft bra och snabba leveranser med detta bolag Det stämmer! De hade jag med. Jag beställde en Arai hjälm och två mörka visir, fick mitt paket 1 vecka senare men ett av visiren var till en annan model. Påpekade det till ägaren över telefon och han sade att jag skulle skicka tillbaks den felaktiga och så dom kunde skicka tillbaka rätt modell. Sagt och gjort gick till posten skickade iväg paketet som kostade mig 235 spänn. 1 vecka senare fick jag visiret men inge ersättning för det jag fick lägga ut för returen av paketet som var helt klart deras fel att det blev så. Nu är inte 235 spänn hela världen men grejen är det att varför ska man behöva betala extra för någe dom har gjort fel. :mad:

Påpekade detta till dom över mail för 2veckor sedan men har ej fått någe svar. Vad tycker ni är rätt om dom nu har klantat sig och skickat fel grejor ska då jag stå för frakten till dom för att få tillbaks rätt vara?

FCmoto kanske är bra de gånger dom levererar rätt grejor men blir det strul får man problem verkar det som. Jaja detta var iallafall första och sista gången jag beställer någe från detta företag.

Ville bara göra folk uppmärksamma på forumet så ni inte heller behöver bränna er.

Mvh
Ilhan

Ska du ha tag på dem så kan du skippa mailet direkt, de svarar aldrig på mail. Senast skickade jag 1-2 mail om dagen tillslut...fick aldrig något svar ändå. Utan det är ringa som gäller.

Socrates skrev:
2373070 Ska du ha tag på dem så kan du skippa mailet direkt, de svarar aldrig på mail. Senast skickade jag 1-2 mail om dagen tillslut...fick aldrig något svar ändå. Utan det är ringa som gäller.

Jag försökte ringa tillslut, tog nog 1-12 försök innan jag fick en tysk med taskiga engelskakunskaper på tråden....

Socrates skrev:
2373070 Ska du ha tag på dem så kan du skippa mailet direkt, de svarar aldrig på mail. Senast skickade jag 1-2 mail om dagen tillslut...fick aldrig något svar ändå. Utan det är ringa som gäller.

Grejen är den att dom lär ju säkert kolla sina mail men skiter i att svara så länge det inte är jätte viktigt.

Jag ringde en hel eftermiddag innan jag fick tag på dom så det är inte ens garanterat om man ringer att man får tag på dom. :argpådato

Alltid haft snabba och smidiga leveranser men nu för ett par månadersen så gick mina dyra Berik handskar sönder och jag mailade dom om det. Svarade inte på 2 mail så jag skickade ett mail till Berik direkt och en kopia till FC-moto varav jag fick ett svar om att jag skulle skicka tillbaks handskarna till dom. Gått över en månad enligt postens trackingsystem sedan de fått handskarna men inget har jag fått ännu. Mailade förra veckan men inget svar.

Mina erfarenheter av Fcmoto är att dom är helt värdelösa.

Beställde 1 par Alpinestars handskar, tog 10 dagar innan dom övht behandlade ordern, då fick jag mail att dom var slut och beställningen togs bort.

En jobbarkompis har väntat sedan i Maj på ett par Alpinestars Track Pants, inte direkt ovanliga, men dom har inte dykt upp än, trots att dom sagt att de ska skickas.

Visst är det billigt, men det verkar ju som om det är ren tur att man ska få det man beställt.

snakerider skrev:
2373092 Grejen är den att dom lär ju säkert kolla sina mail men skiter i att svara så länge det inte är jätte viktigt.

Jag ringde en hel eftermiddag innan jag fick tag på dom så det är inte ens garanterat om man ringer att man får tag på dom. :argpådato

Hmm...tycker alltid de svarar när man ringer. Har dock för mig det finns 2 nummer man kan ringa, varav det ena svarar de jämt på.

Dom har funkat helt ok för mig, jag beställde ett skinnställ och handskar till mig samt ett par byxor till brorsan, efter ett par dagar så mailar jag dom och frågar varför dom inte dragit pengarna för? (tror jag stoppade in pengar på fel konto så jag ville bara dubbelkolla med dom, så att jag inte väntar i onödan).
Dom svarar att byxorna är slut och dom har beställt från leverantören.
Jag skickar tillbaks och frågar ifall dom kan garantera mig att handskarna inte tar slut eftersom det var rea på dom. -Jaja, vi lägger undan ett par till dig med en gång, sa dom.

2 veckor senare kommer paketet utan handskarna, så jag mailar igen och frågar, då säger dom att handskarna är slutsålda, men dom erbjöd mig halva priset på ett par Alpinestar GP pro så det löste sig ju för mig ändå.
Min erfarenhet av dom är slarviga, men bra.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka