ok... körde om = körde FÖR FORT ???
kom bilen från mötande körfält??
jag krockade me en bil -06. som bröt mot väjningsplikten men dock så hade jag väl inte direkt lagstadgad hastighet + att jag vart lite lätt osams me polisen.

, jag vart av me 33% av min ersättning då jag "bara" hade halvförsäkring på R1.an , min R1.a -00. värderade de efter blocket.se där den stog i 55-60k. så jag fick 66,6% av 55k. = 37-38k. dock så gav jag bara 47k. för hojen 1 år innan olyckan + att jag handlat utrustningen på rea MEN fick fullpris + att stövlar , handskar ,ryggskydd ,etc. gick att använda igen.
pengar e INTE allt här i världen heller. , hur gick det annars me dig??? mycket skador??? jag har gått sjukskriven 4-5 år. vilket suger rätt hårt.
angående delarna så när FB. drog av 33% av ersättningen o hojen stog kvaddad i farsans garage 4 mån. så drog jag ner o skruvade av slip onet , Street fighterkitet me bromsslangar , Lucas strykrona , mm samt sket i att lämna tillbaka sido/toppkåpa.
precis som du säger så ska ju din personliga utrustning gå på din trafikförsäkring. , dock så ska ju motpartens FB. ersätta 50% av marknadsvärdet på din hoj.
XT 660 -07-09 finns ju på blocket för 35k.-57k. den senare e ju dessutom fabriksnya.
att din hoj blir värderad till 49k. e väl godkänt men riktigt surt att de drar 50% av marknadsvärdet.
du har ju rättskydd på trafikförsäkringen om du vill ta in advokat/ombud som sköter din talan till FB. dock så brukar FB. krångla om du inte blivit skadad rejält men ändå vill ha ombud.
mvh.T