FBI stängde ner fildelningstjänst

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Satt och läste på Aftonbladet precis och såg att FBI slagit till mot Kim Schmitz som grundade Megaupload. Man tror de inblandade tjänat 175 miljoner dollar på fildelningstjänsten som hade 150 miljoner användare och 50 miljoner dagliga besökare.

Nu till den intressanta frågan. Varför har alla dessa nyblivna miljonärer/miljardärer så fruktansvärt dålig smak?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14252266.ab

Nu vägrar jag läsa Aftonbladet av ren princip, men förutom en snudd på konkurs 2003 så har ju Kim Dotcom varit stenrik ett bra tag innan hela mega*-imperiet.

Det är "nya pengar" -fenomenet. Bara att kolla på alla Pizzabagare som jobbat/fuskat/stulit till sig en hög pengar. Det viktigaste inköpen är inte boendet eller jorden-runt resor, utan det som syns utåt. Dyra bilar, guldhalsband osv..

Varje gång en ny würstingbil lanseras kommer ju diskussionerna. Och 9/10 vill ha en Veyron för att SYNAS i den, inte för att njuta av 1000 häst och imponerande prestanda.

Flash-faktorn har pinsamt hög prio i allt för många läger helt enkelt.

Nu vägrar jag läsa Aftonbladet av ren princip, men förutom en snudd på konkurs 2003 så har ju Kim Dotcom varit stenrik ett bra tag innan hela mega*-imperiet.

Här har du en annan källa, i vanlig ordning är Svensk kvällspress sent ute.

http://www.3news.co.nz/Megauploads-...-down/tabid/412/articleID/240007/Default.aspx

Jag har ingen aning om vem den här Kim Schmitz är sedan tidigare. Han verkar ju varit dömd tidigare för kreditkortsbedrägerier och insider trading i sitt forna hemland Tyskland. Märkligt att Nya Zeeland släppte in honom. Pengar kan nog öppna en hel del dörrar.

http://www.3news.co.nz/Why-Immigrat...o-NZ/tabid/1607/articleID/240373/Default.aspx

Det är "nya pengar" -fenomenet. Bara att kolla på alla Pizzabagare som jobbat/fuskat/stulit till sig en hög pengar. Det viktigaste inköpen är inte boendet eller jorden-runt resor, utan det som syns utåt. Dyra bilar, guldhalsband osv..

Varje gång en ny würstingbil lanseras kommer ju diskussionerna. Och 9/10 vill ha en Veyron för att SYNAS i den, inte för att njuta av 1000 häst och imponerande prestanda.

Flash-faktorn har pinsamt hög prio i allt för många läger helt enkelt.

När jag zappade kanaler och Cribbs flimrade förbi brukade jag stanna och titta lite och förfäras över hur dålig smak många av de där Hollywood stjärnorna har. Verkar finnas en oskriven bok vad man ska ha i sitt hem när man plötsligt kommit över lite pengar och kändisskap. De flesta går i samma fälla.

Att sidan haft 175 milledollisar i intäkter betyder inte att det är lika med vinst, sidan måste kostat en del att drifta

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph