Fazer till tjejen

Fredrik Å

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2007,BMW,R1200GS 2001,Suzuki DRZ400S
Hej

Min flickvän har tänkt sig att ta mc kort till våren och nu håller hon på och letar hoj.I vanlig ordning så är många hojar alldeles för höga för kvinnor men vi har varit runt och provsuttit massa olika modeller och en Fazer 600 från 98-01 har fallit henne i smaken.Är det något speciellt man ska titta efter mer än dom vanliga slitgrejjorna som lager,bromsar,koppling,allmänskick och ev sprickor i gasargummina?
Fredrik

kolla på en hornet 600, min syrra är i samma sits som din sambo och hon var tveksam till en hornet men efter att vi inhandlat en och hon provkört så var hon helt salig, grymt lättkörd samt låg sitthöjd:tummenupp

Varför inte höja blicken mot FZ6? S modellen är toppen då den erbjuder mer komfort än N-modellen. Kolla pris på en 04/05 och väg in faktorer som 2:a handsvärde, förs.premie och service. Plus kvarvarande garanti.

Det är en mycket bra hoj. Har själv varit en nöjd ägare av en 05:a som jag körde 1300 mil även med passagerare. Enligt mig den bästa sporttouring 600:an. Jag är visserligen part i målet och snart kommer en skvadron SV650-soldater:)

Fazern har en skottsäker motor, är den fin och har inet gått för långt så ska det inte vara några problem.
Jag har en 01:a som är uttagen 02 som för övrigt är till salu. Har garanti kvar till 20080707 på Yamahaservice i Karlstad. PM om du är intresserad.

Sex års garanti på en 01:a. Yamma började väl med sin förlängda garanti först senare? Rätta mig om jag har fel. Vänligt men bestämt.

Att den är välservad, inte skrotad å smälld. Kolla styrstopp å skrapmärken .

Hon kan få låna min...
Det passar säkert inte heller.
Förutom att de som är yngre än vad jag är, är superduktiga på datorer så äe de även bätter på de här, smått invecklade, körkortsbestämmelserna.

Vad gäller uppkörningen så är vi medvetna om att den inte duger till varken mellan eller tung kort.En del av körkortet är tänkt att tas via trafikskola så uppkörningen får väl göras på en ramsne körskole CB750-sevenfifty:D

Nu ska vi väg och kolla på en fazer få se vad det är för skick på den osv.Återkommer i ämnet.
Fredrik

Utav en händelse så är även min till salu. Har dock inte hunnit sätta in en annons ännu.
En -00:a
PM:a mig ifall det finns intresse

MVH
/D

Här har vi en gammal fin fazer från Star Trek.

Bifogat

• phaser-remote.jpg
    phaser-remote.jpg
    17.5 KB · Visningar: 58
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard