Fazer 1000 vs Bandit 1200

JBolmer

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2012
Hoj
KTM SuperDuke 2007
Går i tankarna på att införskaffa mig en lite billigare cykel men med stor "ha kul" faktor. Fastnade lite för Bandit 1200 och Fazer 1000, frågan är vilken som är bäst :rolleyes: Vet att det är upp till var och en men vill gärna höra vad folk tycker och tänker om dessa två modeller. Tanken är väl att mest köra lite kortare turer runt och i stan, slanga lite när andan faller på. Banditen ser ut och känns tyngre, kanske bara en illusion?

En snabb googling senare så ser fazern ut att vara några kg lättare.

Älskar min B12'a.
R-kam, ett hål i luftburken och en pipa + ombestyckning = 130 på gummit.
CBR600RR dämpare passar rakt i, likaså gsxr1000, behövs bara ett par shims och lite dremel av batteriboxen.
Finns en uppsjö av billiga delar på ebay och går i princip att skrämma upp hur mycket som helst.

Jag hade en Fazer1000 -01 och den var rätt kul men har aldrig kört en Bandit.
För min personliga del tycker jag Fazern har fotpinnarna lite för långt ner/långt fram och styret lite väl högt.

Jag klämde på ett SuperDuke-styre (plus dess styrvikter för att få allt att stämma) och styrfästen jag hittade i en KTM-katalog. Finns nog kit för fotpinnarna, jag försökte själv men det visade sig vara ganska komplicerat att flytta fotpinnarna och få med sig växelförare, bromspedaler och annat så jag lade ner.

Ska du wheela får du nog dreva ner den en smula.
Ska man vara krass så har z1000 och SuperDuke alltid fått bättre omdömen i tester.

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...