Fax hjälp på VV.se

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Hej!

Jag har tittat på en SAAB 9000 -93, riktigt fint skick, allt fungerar osv.
Fick ett riktigt fint pris men jag vill kolla upp lite mer om den.

Tyvärr har jag inte tillgång till fax!
Finns det någon som kan gå in på VV och skicka efter ett fax på bilen och sen skicka ett pdf dokument till mig?
Vore hur toppen som helst! :)

Regnr: PPK639
min mail: boman.peter@gmail.com

VV: https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Mvh Peter

pogo skrev:
2372919 Hej!

Jag har tittat på en SAAB 9000 -93, riktigt fint skick, allt fungerar osv.
Fick ett riktigt fint pris men jag vill kolla upp lite mer om den.

Tyvärr har jag inte tillgång till fax!
Finns det någon som kan gå in på VV och skicka efter ett fax på bilen och sen skicka ett pdf dokument till mig?
Vore hur toppen som helst! :)

Regnr: PPK639
min mail: boman.peter@gmail.com

VV: https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Mvh Peter
28 800 mil senaste besiktningen
Du får mail strax..

Wiseguy skrev:
2372959 28 800 mil senaste besiktningen
Du får mail strax..
Ah, stort tack ska du ha!
Det var som sagt mer info här än på VV! :)

Jo, den har gått långt, var medveten om detta.
Priset är 10 000 kr och bilen är 99% rostfri, alla el-detaljer fungerar, cd-spelare, skin klädsel, farthållare, AC, osv... Bilen gick bra också. Fina däck.
Regelbundet servad.

Men tack igen för infon!

Mvh Pogo

Jag hade en -95:ans Saab 9000 som hade 3 problem.

1. Rost som dök upp där man minst anade det.
2. Bizarra elfel som ena minuten slog ut något annat för att nästa månad funka hur bra som helst.
3. Vandrande tomgång eller avsaknad av tomgång. Hjälpte inte hur många delar man bytte.

Priset verkar helrätt, stora och bekväma bilar.

Som föregående talare (skrivare?) sagt så kan 9000, speciellt äldre ha en del egenheter för sig när det gäller det elektriska.
Har bilen ECC bör du kolla upp den noga, de kan få spunk när du minst anar det och tex. endast spruta varmluft (svettigt värre när det händer mitt i sommaren vill jag lova)

Sen vill jag bara säga en sak till rost, rost rost och rost. Kolla speciellt skärm och dörrkanter. Är du lite praktiskt lagd och inte alltför pedantiskt när det gäller det yttre så kan du säkert fixa mindre rostproblem själv.

Tack ska ni ha för tipsen...

Jag har kollat rosten noga och kunde knappt hitta någon alls. Farsan och en kompis till honom sa samma sak att den var ovanligt fint skick rostmässigt.

klimatanläggning kollade vi inte så noga, märkte bara att den fungerade när vi var ute en sväng.
Jag ska ta med en mer insatt kompis och kolla på den innan affären ev. genomförs.

Jag var förvånad över att verkligen alla elektriska prylar fungerade som de skulle. Provade allt flera gånger och det fungerade.
Så fungerar det nu får man väl nästan räkna med att det ska fungera ett litet tag till, eller ska man strunta i affären för att just saab kanske börjar strula? Jag vet inte, dåligt insatt.

Mvh Pogo

Kolla bilprovningens begbilsguide som finns att läsa på deras hemsida, där kan du läsa om förbrukning å massa annat.

Verkar allt ok. så tycker jag du ska slå till, priset verkar som sagt vara helrätt.

USID skrev:
2376167 Kolla bilprovningens begbilsguide som finns att läsa på deras hemsida, där kan du läsa om förbrukning å massa annat.

Verkar allt ok. så tycker jag du ska slå till, priset verkar som sagt vara helrätt.
Jag har letat i 15 min på vägverkets hemsida utan att hitta den där "begbilsguiden"!!
De har verkligen den sämsta hemsidan i hela världen..!!

Fan vad arg jag blir! Någon som kan hjälpa mig?

EDIT: Kan det vara så att detta finns på www.bilprovningen.se? I så fall är jag närmare att hitta den, börjar precis leta där nu!

Nä, jag hittar inget på den sidan heller!

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...