Favoritvägar i GBGområdet?

RoLLER skrev:
Favvoväg i Göteborg.... Hmmmm låt mig tänka.... vad finns där? Avenyn, Frölunda, Blåvitt.... Fyfan... favvovägen där är snabbast möjliga väg till Stockholm! :arsele :blah :skrattaåt
Vi kanske skulle börja köra lite med tankcam på t.ex. ringen så kommer 08orna att längta hit.
Då kanske vi slipper se massa tråkiga filmer från Bulten

Om man man vill öva på att lägga ner hojen en aning och/eller få bort fegranden på däcken kan man testa dessa kurvor:

FÖRGÖRAREN :yoparty

Bifogat

• kurva1.gif
    kurva1.gif
    32.9 KB · Visningar: 111
  • kurva2.gif
    kurva2.gif
    21 KB · Visningar: 102
  • kurva3.gif
    kurva3.gif
    29.1 KB · Visningar: 103
Fan, kom på en väg som man kan få grymt skönt flyt i; kör från Älvängen och blås på...när man kommer till 190:an så är det sköna slut...men tar man höger så har man en raka som heter duga om man vill öva lite bakhjulsåkning! Sen vid Gråbo kan man ju styra bort mot Härskogen osv...

I slutet av den sköna vägen finns dock en jävligt skarp kurva som man ska ta det jävligt lugnt med...också finns det en hel del råddjur också så det är la inte å rekomendera när det är skymning!

FÖRGÖRAREN :yoparty

Bifogat

• vag1.gif
    vag1.gif
    32.9 KB · Visningar: 100
@Förgöraren
Skrapkurvor tycker vi om! :yoparty

Bifogat

• 5333.jpg
    5333.jpg
    33.5 KB · Visningar: 65
RoLLER skrev:
Favvoväg i Göteborg.... Hmmmm låt mig tänka.... vad finns där? Avenyn, Frölunda, Blåvitt.... Fyfan... favvovägen där är snabbast möjliga väg till Stockholm! :arsele :blah :skrattaåt

Som jag har sagt innan, här i Västsverige och runt Göteborg finns ju fullt av goa vägar medans nollåttorna bara verkar ha en...
Jävla tjöt om "slingerbulten" Det måste vara trafikerat som fan på den vägsträckan då ni inte verkar ha någon annanstans att köra... :7peta

hållundan skrev:
Jag gillar Härskogsvägen. Ska nog filma och starta 100 trådar om den till sommarn ;)
Ja den är fin, så jävla mycket grus ofta bara.. Gillar inte!

Här kommer mitt tips.

Kör väg 190 till järnvägsstationen i Anten, kör mot Långared, från Långared till Lo, i Lo svänger du vänster och när du kommer till väg 190 är denna slingan slut och du kan vända för att köra den igen. Eller ge dig ut på nya äventyr.

Micke

RoLLER skrev:

Du e en liten fiskmås!!!!!!!

MickeXJR1300 skrev:
Här kommer mitt tips.

Kör väg 190 till järnvägsstationen i Anten, kör mot Långared, från Långared till Lo, i Lo svänger du vänster och när du kommer till väg 190 är denna slingan slut och du kan vända för att köra den igen. Eller ge dig ut på nya äventyr.

Micke
När du har kört halv-vägs till Långared så står de en skylt med "Harrys MC-verkstad". Alldeles där i närheten bor jag. :banana

Förgöraren skrev:
Fan, kom på en väg som man kan få grymt skönt flyt i; kör från Älvängen och blås på...när man kommer till 190:an så är det sköna slut... och så vidare....

Japp! Där hade vi den - kollanda raceway!! :yoparty :)

hållundan skrev:
Är det samma som Ucklumsvägen?

Nepp, När du kommer fram till Backamo husvagnar så drar du rätt över gamla E6, då kommer du till Ödsmål o sedan till Stenungsund, Ucklumsvägen går parallellt med 167;an fast nån mil längre ned så att säga, båda leder ut mot gamla E6 (Ucklumsvägen den som går runt sjön, rätt dålig beläggning på den vägen)

Sväng ut höger vid Backamo husvagnar o kör norrut några km på gamla E6;an, sväng sedan vänster vid golfbanan o det riktiga GP:t uppenbarar sej, (står Svanesund 12km på skylten har ja för mej), långa svepande kurvor med bra beläggning. snart dags!

red_ninja skrev:
Nepp, När du kommer fram till Backamo husvagnar så drar du rätt över gamla E6, då kommer du till Ödsmål o sedan till Stenungsund, Ucklumsvägen går parallellt med 167;an fast nån mil längre ned så att säga, båda leder ut mot gamla E6 (Ucklumsvägen den som går runt sjön, rätt dålig beläggning på den vägen)

Sväng ut höger vid Backamo husvagnar o kör norrut några km på gamla E6;an, sväng sedan vänster vid golfbanan o det riktiga GP:t uppenbarar sej, (står Svanesund 12km på skylten har ja för mej), långa svepande kurvor med bra beläggning. snart dags!
Visa mig till sommarn! :tummenupp

Du har det bra du som är ledig på dagarna :)

Kul att flugan har vaknat ur sitt ide oxå :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT