Favoriter på julbordet ?

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
Första varvet går jag alltid in på sillen, potatisen, leverpastejen och rödbetsalladen. Gärna en bit bröd. Dryck som funkar är öl

Andra varvet brukar det bli mkt lax, inlaggd, gravad, rökt, paté, potatis,rostbiff,någon sås och gärna lutfisk om det finns. Dryck blir gärna julmust.

Tredje och oftast sista varvet så blir det oftast köttbullar, revbensspjäll, prinskorv, en bit skinka, ingen favorit men den bör ätas för den hör till, jansson såklart. Dryck blir öl

Efterrätt knäck

Har ni några favoriter ? :tomten :fyllisar

sill har jag alltid ansett vara för grottmänniskorna. Janssons frestelse är the shit. Sen blir det skinkmacka med senap för hela slanten. Vintern då half-life kom ut så gick jag ner sju kilo för att jag bara åt hårdbrömackor med skinka och senap och mjölk till och spelade half-life till. det var tider

Har aldrig varit så mycket för julbord. Smörgåstårta funkar istället :tomten

honkiie skrev:
sill har jag alltid ansett vara för grottmänniskorna. Janssons frestelse är the shit. Sen blir det skinkmacka med senap för hela slanten. Vintern då half-life kom ut så gick jag ner sju kilo för att jag bara åt hårdbrömackor med skinka och senap och mjölk till och spelade half-life till. det var tider

Vad gillar du inkokta grisfötter ?

Janssons och skinkmackor. Med sjukt jävla stark senap. Drycker är mjölk och julmust.

Yashas smalben e ju en delikatess :rofl .Annars är det väl sill,rödkål o framförallt skinkan som lockar.

Gravad lax med egengjord sås är det bästa, på macka och utan macka. Skinkan är det tråkigaste av allt och tjejen har tagit med sig julskinka hem nu i över två veckors tid :( Och musten kom på bordet för drygt en månad sen, och sen undrar folk varför man tröttnar?

honkiie skrev:

:yoparty

äter allt, dock inte sill. bläh!

Julmust är det som dricks, brukar bryta julmustdrickandet med Coca cola

Ägghalvor med räkor på....fy jävla gott....sen lite skinka och julöl oxå.. :tomten

Aratron skrev:
Första varvet går jag alltid in på sillen, potatisen, leverpastejen och rödbetsalladen. Gärna en bit bröd. Dryck som funkar är öl

Andra varvet brukar det bli mkt lax, inlaggd, gravad, rökt, paté, potatis,rostbiff,någon sås och gärna lutfisk om det finns. Dryck blir gärna julmust.

Tredje och oftast sista varvet så blir det oftast köttbullar, revbensspjäll, prinskorv, en bit skinka, ingen favorit men den bör ätas för den hör till, jansson såklart. Dryck blir öl

Efterrätt knäck

Har ni några favoriter ? :tomten :fyllisar

Vad väger du? :D

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back