Favoritdrinkar? Vad bör man kunna blanda till?

Jag har rört ihop Old fashioned´s några gånger och det där receptet är INTE på Old fashioned kan jag lova :mattias
För det första så ska det ALLTID vara Bourbon (Maker´s är perfekt), sen måste man ha Angostura (ryser bara vid tanken på det) och sen vanligt bubbelvatten/soda. Ja, och sockerbit då så klart. Och det viktiga är att låta angosturan sugas upp i sockerbiten fick jag lära mig på bartenderkursen.

Men ditt recept såg ju betydligt godare ut då en äkta Old fashioned smakar rent ut sagt skit :brinnerup

Edit/ Apelsinskal brukar man strimla i om det efterfrågas har jag för mig :va

Du har rätt. Det ovan är inte standardreceptet, utan min egen variant. Absolut bäst blir den på Korbels, men om man inte gillar cognac kanske man ska hålla sig till Makers Mark. Sen ska det vara ett högt glass också, inte ett litet som på google-bilden jag klippte in... :D

Enbart apelsinskal har jag aldrigt lagt i, utan skalet får sitta kvar på den ihalvskurna skivan som krossas i drinken.

Bittern ska man vara försiktig med. Jag brukar slå i 3-4 droppar för sakens skull.

Nu är jag frälst sedan jag bosatte mig i Wisconsin och OF är något av en helig dryck här, men receptet ovan är helt klart värt att prova. :tummenupp

Viktigaste är ändå att kunna han ett stadigt grep om två petflaskor! 1,5L hb i höger och sedan en 1,5L Cola i vänster! Tricket är sedan att ta tillfälligt mycket HB i munnen för att sedan ta en skvätt Cola! Inte för mycket Cola, glömminte att Cola är dyrt! Blanda med tungan tills den domnar och svälj! Trevlig kväll!

Du har rätt. Det ovan är inte standardreceptet, utan min egen variant. Absolut bäst blir den på Korbels, men om man inte gillar cognac kanske man ska hålla sig till Makers Mark. Sen ska det vara ett högt glass också, inte ett litet som på google-bilden jag klippte in... :D

Enbart apelsinskal har jag aldrigt lagt i, utan skalet får sitta kvar på den ihalvskurna skivan som krossas i drinken.

Bittern ska man vara försiktig med. Jag brukar slå i 3-4 droppar för sakens skull.

Nu är jag frälst sedan jag bosatte mig i Wisconsin och OF är något av en helig dryck här, men receptet ovan är helt klart värt att prova. :tummenupp

Jag ska nog åka till baren ikväll och blanda mig en sån där, den verkar riktigt god :tummenupp

Arga hunden.

1 shotglas
Lika delar vodka o hallonsirap(tjock polsk hallonsaft)
Ngr droppar tabasco
Obs vodkan o hallongojset ska siktas.

Me like

Korvgubbe har redan svarat.. men jag säger det igen.. Mojito is the shit!

Du har ju redan räknat upp mina favvodrinkar, så jag tipsar om nåra udda men bra drinkar:

Brandbil (finns i varenda bar i Danmark)
Jäger och hallonsoda. Funkar även med tropisk fanta, eller liknande. Smakar hallonlakrits.

Körsbärslikör (Heering) och Schweppes Lemon, smakar glassen Igloo.

Tröttnar man på öl på sommaren så är vitt vin och sprite en hit.

Skare va fint så är Champagne med ett par cl mangojuice mumma.

Last edited:
Tall glass+krossad is+6 cl Bacardi Lemon+6 cl Redbull+ fyll upp resten med sprite= Bästa skiten.:tummenupp

Viktigaste är ändå att kunna han ett stadigt grep om två petflaskor! 1,5L hb i höger och sedan en 1,5L Cola i vänster! Tricket är sedan att ta tillfälligt mycket HB i munnen för att sedan ta en skvätt Cola! Inte för mycket Cola, glömminte att Cola är dyrt! Blanda med tungan tills den domnar och svälj! Trevlig kväll!
Välkänt i raggarkretsar. Därav namnet raggargrogg.
Originalet består av en 75:a explorer och en 33:a Loranga.:banana:banana

Haha, ja den funkar alltid :) Och med Ginger ale istället så har man en Fidel som faktiskt är snäppet godare. Och blandar man i lite Mynta (vilket jag aldrig har hemma) så blir en ytterligare ett snäpp bättre.

Norrländska "drinkar" lärde man sig blanda i yngre tonåren så dessa kan jag som rinnande vatten :D

Provade precis Captain Morgan och Ginger ale (tre på raken faktiskt) vilken grej, tack för tipset!!

Provade precis Captain Morgan och Ginger ale (tre på raken faktiskt) vilken grej, tack för tipset!!

Jepp, den är grymt god! Kläm i två limeklyftor också så blir den ännu godare, och givetvis ska det vara ett stort glas överfullt med is också så att det inte smälter.

Sitter o smuttar på en morgan med sprite, tack för tipset. Annars har det ju bara varit cola som gällt :tummenupp

Sitter här och dricker schweppes lemon fusion med färsk pressad lime och smirnoff vodka :D snart är jag full och då jävlar ska jag borra i 1:an 2:an 3:an och leta efter 4:an

Sitter här och dricker schweppes lemon fusion med färsk pressad lime och smirnoff vodka :D snart är jag full och då jävlar ska jag borra i 1:an 2:an 3:an och leta efter 4:an

Hmm, lova att pm'a mig när du har hittat 4:an då det skulle vara kul att känna till vad man ska leta efter :gnissla

Bacardi limon, färskpressad apelsinjuice, fanta, lime

Sour Apples, äppelcider

Dom är rätt fina. En vanlig busgrogg typ jäger/powerking kan ju också sitta hur fint som helst

Sen är de rätt kul att labba lite med div drinkar och ett par nävar is och ner i mixern!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman