Favoritbilder från Sturup Raceway i Skåne 2005.08.07

Fastnade inte jag idag? Svart Gixxer/Alpinestarsställ/Rossihjälm?

Superfina bilder!! :tummenupp

R1 racer skrev:
Grymt fina bilder :tummenupp

Hm undrar vad Canoly säger som får en konkurent :va

:va

Keto tar bilder på folk han känner, med det perfekta motivet som mål som sen dessutom inte är till salu.

Canoly tar utmärkta bilder med mål att få med alla som medverkat på bankörningen. Trots så skilda mål tar Canoly fantasktiskt bra bilder (de håller nog de flesta med om...). Dessutom är Canolys bilder oredigerade innan publicering.
Bilderna är till salu och du har således möjlighet att få rättigheterna till dem för en mindre slant. En service som jag tror många banåkare på SSEMSEs körningar uppskattar.

Konkurrenter? Nej, jag tror inte det... :pannkyss :tummenupp

All heder åt båda, för dessa kanonbilder vi alla njuter av på sporthoj.com eller nickes.nu :Bugar

R1 racer skrev:
Grymt fina bilder :tummenupp

Hm undrar vad Canoly säger som får en konkurent :va
Tycker det är bra att båda är och fotar på banan. Dom har ju lite olika inställning till detta. KetogaN tar övergrymma bilder på folk han känner / vet vem det är och Canoly tar bilder på mer eller mindre alla som är där och kör.

Tycker dom kompletterar varandra fin fint!

Fortsätt ni fota så vi kan fortsätta njuta. :tummenupp

Edit: Faaaannnnn, Svane tog sig in i mitt huvud och stal min tanke! :hihi

Mkt grymma bilder Karl :tummenupp
Vilken extremt skärpa du får på bilderna, det är nästan ruggit.
Alltså ruggit bra :D

Canyolys kommentar var ju ändå för skön....
Pricken över i...Huvet på spiken.. :tummenupp

Karl... När bilderna nästan ser 3d ut..som om Mc ligger ovanpå.

Kan bara säga :Bugar :Bugar

Last edited:
Grymma bilder som vanligt, men det är inte Zmurfen du fotat, han kör numera Gixxer K5:a

Canoly skrev:
Som alla andra stämmer jag in i hyllningskören, kanonbilder :tummenupp

Jag får trösta mig med att jag har tagit en del bilder som Karl aldrig hade klarat av och då tänker jag i på banbilder av honom själv :hihi
Om man sätter självutlösaren efter laptimern så borde det väl funka ..... hehe

Tycker ni är asbra bägge :tummenupp :tummenupp

Tack alla för att ni är så snälla med kommentarer!

Som Svane säger så skiljer det en del mellan Canolys och min avsikt med fotograferingen och jag tycker vi kompleterar varandra bra.
Dock så är mina bilder också oredigerade, så när som på ramen, mitt namn och eventuellt lite beskärning. Så den biten hängde jag inte med på. :)

Jag är själv mycket glad för att Canoly fotade mig när jag körde, dom bilderna kommer vara med mig alltid. (Tack!!)

Som sagt, kul att det uppskattas! :banana

/Karl

Mr K skrev:
Tycker ni är asbra bägge :tummenupp :tummenupp
Ja verkligen. Proffskvalitet på bådas bilder, så det är bara att tacka och ta emot. Underlig diskussion... :3freak

KetogaN skrev:
Tack alla för att ni är så snälla med kommentarer!

Som Svane säger så skiljer det en del mellan Canolys och min avsikt med fotograferingen och jag tycker vi kompleterar varandra bra.
Dock så är mina bilder också oredigerade, så när som på ramen, mitt namn och eventuellt lite beskärning. Så den biten hängde jag inte med på. :)

...
/Karl

OK, fick det intrycket av följande inlägg i tråden "Favoritbilder från SSEMSEs knutstorpsdag 2005.07.31". Skulle vilja kalla det redigering men jag är o andra sidan så långt ifrån fotograf som det bara går o komma... :hihi Därav mitt antagande, inget illa menat! //Johan

KetogaN skrev:
...

Det enda wildcardet var du som jag provade min blixt på.. ;)
Den dömdes ut vid första valen, men med lite tung bearbetning med skärpeverktyget så blev den hyffsat.. fast jag inte helt nöjd med vinkeln..
(Ligger bland dom andra nu.. ta en titt)...

Mvh Karl

Svane skrev:
OK, fick det intrycket av följande inlägg i tråden "Favoritbilder från SSEMSEs knutstorpsdag 2005.07.31". Skulle vilja kalla det redigering men jag är o andra sidan så långt ifrån fotograf som det bara går o komma... :hihi Därav mitt antagande, inget illa menat! //Johan

Ahh... då förstår jag, skärpa är något som man alltid måste lägga på en bild tagen med digital slr, oftast är det ett standard värde bara. Det räknas inte som redigering. Just den bilden var kass så där fick jag gå loss och aktivt mecka till den, men sen kom den inte med i första valet heller, johan ville ju vara med så jag fixa till den.

Nu kommer det tre bilder till iaf...

Last edited:
Robs (kanske lite väl suddig, men ändå kool)
img_3921.jpg

Bingo med fladderblicken.. ;)
img_3976.jpg

Json
img_3934.jpg

Last edited:
Ni båda

Canoly skrev:
Som alla andra stämmer jag in i hyllningskören, kanonbilder :tummenupp

Jag får trösta mig med att jag har tagit en del bilder som Karl aldrig hade klarat av och då tänker jag i på banbilder av honom själv :hihi

Tycker ni båda gör grymt fina bilder :tummenupp
Fördelen med Canoly är att han tar bilder på alla och följer med på alla eller ialafall de flesta bankörningarna :)

Carl, jag som körde så sakta, fastnade jag på ngn bild? Eller är gult för fult ;-)

KetogaN skrev:
Bingo med fladderblicken.. ;)
Korrekt bildtext till den bilden är: Bingo fläskar om på yttern :mad: :7peta :kulspruta

Åsa #96 skrev:
Carl, jag som körde så sakta, fastnade jag på ngn bild? Eller är gult för fult ;-)

Där är faktiskt en bild på dig, och det är riktigt fin och skarp.. Tyckte den var lite tråkig så jag skippade den, men eftersom du frågar så snällt (och trots att du inte kan stava till mitt namn) så lägger jag väl upp den.. :pannkyss

IMG_4039.jpg

Återigen kanonbilder :tummenupp

Måste fråga om du kanske råkade knäppa bild på någon på mig också :)
Med sådana bilder ser det ju faktiskt ut som det går riktigt fort.....

/ Jimmy

Jimmyretta skrev:
Återigen kanonbilder :tummenupp

Måste fråga om du kanske råkade knäppa bild på någon på mig också :)
Med sådana bilder ser det ju faktiskt ut som det går riktigt fort.....

/ Jimmy

Tyvärr, jag tar nästan uteslutande endast på vänner och folk som jag känner till. Men du kanske kommer med nån gång i framtiden.. ;)

Hittade dock en bild på Corben som han nog uppskattar..

img_4006.jpg

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...