Favorit i repris: musiktävling!

  • Thread starter Thread starter McB
  • Start date Start date
Okej, på allmän förfrågan kommer här de rätta svaren.

1. Stevie Ray Vaughan - Little Wing
2. Accept - Balls to the wall
3. Blackmore's Night - Diamonds and rust
4. Free - Walk in my shadow
5. Deep Purple - Highway star

Närmast var SuperMicke och mb med tre rätt vardera. Många hade gissat rätt på låttitlen på första låten, men tyvärr gissat fel artist.

Så, näste man!
 
hmm... :corn...2 rätt
... inte illa pinkat :)


(med tanke på denna fantastiska urval av låtar... :rolleyes: )


:pannkyss
 
Ja, det är inte så lätt alla gånger. :)
Svara via PM. För i morgon kl.12:00 (om det blir bra?)
så kommer svaren.
 
imaster skrev:
Den var sjukt svår och jag som trodde jag hade bra koll på min hårdrock... :D

Jag skulle tippa på att jag kan ungefär... ingen av de låtarna... :hihi

Jag kan göra dig selle då, för det kan inte jag heller.. :rolleyes:
 
Att lägga in SRV:s version av little wing var rått. Jag har båda i min skivsamling, men kunde inte höra skillnad från den här skallriga datorhögtalaren. :mad:
 
mb skrev:
Att lägga in SRV:s version av little wing var rått. Jag har båda i min skivsamling, men kunde inte höra skillnad från den här skallriga datorhögtalaren. :mad:
Äh, det hörde man ju LÄTT. Stevie Ray har ju inte ens nån sån leksaksxylofon som Jimi har...
Fast jag kan erkänna att jag skrev Jimi först, men ändrade mig till SRV sen.
 
Rätt svar:

Turbonegro - Rock Against Ass.
Danzig - Devil's Plaything.
Entombed - To ride, shoot straight and speak the truth.
Pantera - 5 Minutes Alone.
Audioslave - Does'nt Remind Me.

SuperMicke vann. Han hade 2/5.
Nästa...
 
Calmanders skrev:
Rätt svar:

Turbonegro - Rock Against Ass.
Danzig - Devil's Plaything.
Entombed - To ride, shoot straight and speak the truth.
Pantera - 5 Minutes Alone.
Audioslave - Does'nt Remind Me.

SuperMicke vann. Han hade 2/5.
Nästa...
Woohoo! :yoparty

Edit: var det bara jag som tävlade eller?
 
Tänkte jag skulle ge lite ledtrådar kanske. Svensk dödsthrash av detta årtusende är två heta ledtrådar. 80-talet och inte bara metal är två andra heta ledtrådar.
Lycka till... :tungan
 
Hmm.. kan ID3-taggen vara en av låtarna? :) Nä, nu får det räcka med hårdrocken. Nästa tävling står jag för och då blir det pojkband.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top