Favorit i repris: musiktävling!

• Thread starter Thread starter McB
  • Start date Start date

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Någon gång före Den stora kraschen pysslade vi gamla stofiler med musiktävlingar. Minns ni detta? Bra, för jag tänkte nämligen starta upp det hela igen, och det går till precis som förr: någon lägger upp en fil (förslagsvis i mp3-format) innehållande smakprov av ett antal låtar. Ungefär som en introtävling, men det behöver nödvändigtvis inte vara just introt som hörs. Ungefärlig längd på respektive låt bör vara någonstans mellan 10-30 sekunder, beroende på hur lätt den är att identifiera givetvis. Försök hålla nere filstorlekarna.

Vi andra (eller ni, i det här fallet) ska sedan ägna oss åt att försöka gissa vilka låtar klippet innehåller. Vinnaren får... Tja, äran. Typ. :rolleyes:

Nå, jag tror ni fattar. Jag inleder i vilket fall som helst med fem låtar från lite olika genrer. Tanka och se glad ut! :banana

Skicka lösningarna till mig via PM, tack.

Last edited:
Härligt! Det var bättre förr!

Jag känner inte igen någon av låtarna, men tvåan verkar bra.

Hmm, 2'an var den enda jag kände igen.. Får fuska lite och kolla med familjens musikorakel :rolleyes:

kände inte igen någon av låtarna men det var iaf skoj att lyssna :Rockbanan

Så. Nu har jag gissat. Du har PM.

Klarade inte många kan jag ju säga. Men är grymt stolt över att ha fixat ettan iaf. Det kan jag säga med 110 % säkerhet att ingen av mina kompisar skulle ha gjort :hihi

Blah. Kan man bara två så är det ju inte så mycket att komma med. Orka leta mer... :tungan

2:an tillhör eliten av låtar i alla fall..! :yoparty

Har inte en susning om vilka låtar det är. Möjligen kan jag artisten på två. Du får inget PM iaf...

Säg till när nån vunnit så skickar jag in nästa tävlingsklipp om jag kommer ihåg det.

Roligt, som på den goda tiden. fan att det inte räcker med artist, får leta bland plattorna.

Fyran var klurig att placera, men de andra busenkla :hjälm

Jag blir så arg när jag gör sånt här, ettan och trean är jag döddsäker på men sen så är det sånt här så man känner att om jag bara fick höra rösten eller fem sekunder till så skulle det klicka direkt. Sjukt störande :gnissla

Hur gör man för att få lägga upp en egen? Antar att man passar vidare på något sätt? Är det den som får mest rätt som lägger upp nästa?

Jag har nu fått in svar från ganska många, men ingen har hittils fått alla rätt. Låter det gå eftermiddagen ut, sedan offentliggörs rätt svar tillsammans med en eventuell vinnare.

honkiie skrev:
Hur gör man för att få lägga upp en egen? Antar att man passar vidare på något sätt? Är det den som får mest rätt som lägger upp nästa?

Jag tycker att vem som helst får lägga upp, oavsett om man har svarat rätt eller fel i föregående "tävling". Den som är först efter att svaren är offentliggjorda får äran.

McB skrev:
Låter det gå eftermiddagen ut, sedan offentliggörs rätt svar tillsammans med en eventuell vinnare..

Så...eftermiddagen är slut :)
Och nu vill vi veta vilka dom låtarna var...pliiis.. :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey