Favorit i repris: Mehdi Ghezali torskar i Pakistan

Nu har SVT verkligen mobiliserat ett försvar för Mehdi Ghezali i kvällens debatt. Mehdi är tydligen ett offer. Ett oskyldigt sådant dessutom. För det säger de 200 muslimer som sitter i studion och som dessutom med emfas lägger all skuld för världens terrorbrott på USA och Israel.

Tänk att vår statliga television inte har lyckats få fram en enda individ som har en annan åsikt. :crash

Nu har SVT verkligen mobiliserat ett försvar för Mehdi Ghezali i kvällens debatt. Mehdi är tydligen ett offer. Ett oskyldigt sådant dessutom. För det säger de 200 muslimer som sitter i studion och som dessutom med emfas lägger all skuld för världens terrorbrott på USA och Israel.

Tänk att vår statliga television inte har lyckats få fram en enda individ som har en annan åsikt. :crash

Skönt att man inte såg skiten. :)
Mitt blodtryck hade inte klarat det.
Skönt också att de visar sitt rätta jag allt oftare så man kan säga "vad var det jag sa" i alla möjliga sammanhang.
Snart blir det bättring.

:banana

Framkom inte det i TV-debatten? (Såg den inte.)
Det enda som framkom i debatten var att Ghezali är utsatt för häxjakt, muslimer i allmänhet är förföljda av säpo samt att USA och Israel är roten till allt ont. Jävligt nyanserat av vår "fria television" med andra ord.

Det enda som framkom i debatten var att Ghezali är utsatt för häxjakt, muslimer i allmänhet är förföljda av säpo samt att USA och Israel är roten till allt ont. Jävligt nyanserat av vår "fria television" med andra ord.

Allt är som vanligt.

Som väl framgått i tråden hör jag inte till dem som är beredda att lyncha Ghezali bara för att han befunnit sig i Paki. Onekligen är det dock märkligt att rädslan för att understödja främlingsfientliga strömningar är så stark hos svenska medier, att det verkar vara tabu att se kopplingen mellan islam och terrorism. (Ej detsamma som att alla muslimer är terrorister.)

Resonemangen från muslimerna i det här fallet förefaller misstänkt likt det judarna alltid för så snart någon har synpunkter på Israels göranden och låtanden. Då skriks det ju högljutt om antisemitism fortare än fan löser av.

Jag ser likheter och sånt gynnar aldrig en seriös diskussion.

Du har saknats. Välkommen tillbaks! :tummenupp

Nån som vågar sätta pengar på hur långt tid det tar innan killen blir avbruten på sin "semester" nästa gång?

Han verkar ha landat på Kastrup. Han kanske tänkte se fotbollsmatchen i Parken?

Man kan ju alltid hoppas att hans nästa semesterresa går ut på att gå i en annan svensk terrorists misslyckade fotspår, Mohammed Moummou.

Last edited:
För mig räcker det med att få en dåligt blandad drink på semestern för att jag aldrig mer ska åka tillbaka....

Alla ni som med mig nu är lite purkna över att terroristerna släpptes så lättvindigt kan trösta er med att det här har gjort stor nytta för att öppna ögonen på folk. :)

Det har definitivt förstört en av islamisternas främste taleskvinnas chanser att uttala sig sig obehindrat i media.

nu tror jag att du tatt ut segern i förskott tyvärr. Dom blev ju bara avbrutna på sin "semester". om 2 månader har svenska folket glömt händelsen o sen är vi tillbaka på ruta ett igen.

Alla ni som med mig nu är lite purkna över att terroristerna släpptes så lättvindigt kan trösta er med att det här har gjort stor nytta för att öppna ögonen på folk. :)

Det har definitivt förstört en av islamisternas främste taleskvinnas chanser att uttala sig sig obehindrat i media.

Frågan kvarstår. Vem är terrorist och vem är det inte?:va

Det är nog dags för en poll. Lille Mehdis nästa semestermål ?

Asien nästa kanske!
Södra Filipinerna (Finns säkert nå't "pilgrimsmål" att ha som förevändning)
Södra Thailand (Sol o bomber!)
Indonesien

Jag tippar Sumatra.

Frågan kvarstår. Vem är terrorist och vem är det inte?:va

Frågan kvarstår väl inte alls, bevisen höll inte och paki orkade inte med bjäbbet från utlandssossarna stationerade i islamabad. Det bevisar naturligtvis ingenting.

nu tror jag att du tatt ut segern i förskott tyvärr.

Alla 0,1% man kan få är värdefulla! :fakta

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma