Fattimans fighter

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Tjena!

Har blivit sugen på typ en fighter när man vil leka lite, och inte bara cruisa runt i Thundercaten.

Har tänkt mig typ en gammal CBR 600, av med kåpor, på ed ett crossstyre slänga på en liten lampgrej därfram. Och ett stort bakdrev så den inte blir så framtung. Hur tror ni det blir?
tror ni den hade blivit rolig?

Hur pass svårt är det?
måste man vara flyass mekaniker för att klara ett sånt bygge?

Har fri tillgång till en verkstad MED mekaniker men vill ju göra mycket själv.

Mvh Mattias

.

Tror det är en kanonidé, brorsan bygger precis i detta nu en likadan som du tänkt på och den känns redan nu helt ok. Det stora jobbet har varit att få undan alla sladdar och byta ut vajer och slang upp till styret. Det är bara att köra på mao...

Briljanto skrev:
2171752 Tjena!

Har blivit sugen på typ en fighter när man vil leka lite, och inte bara cruisa runt i Thundercaten.

Har tänkt mig typ en gammal CBR 600, av med kåpor, på ed ett crossstyre slänga på en liten lampgrej därfram. Och ett stort bakdrev så den inte blir så framtung. Hur tror ni det blir?
tror ni den hade blivit rolig?

Hur pass svårt är det?
måste man vara flyass mekaniker för att klara ett sånt bygge?

Har fri tillgång till en verkstad MED mekaniker men vill ju göra mycket själv.

Mvh Mattias

Med Casch går allt :7peta

min 1988
Allt beror på hur välgjort du vill ha det?

Räkna med ca 1500-3000 för en styrkrona OM du hittar en.
Köpte själv LSL från tyskland vilket blev lite i dyraste laget, men klart värt stålarna.

Originalwires räcker om man drar om dem men det blir mycket stress på dom och bör bytas för de "bränns" nog av inom en säsong.

Skiter du i lyse fram och besiktningsmöjligheter så är du i princip klar, måste bara göra nya fästen till oljekylarn och det gör man på en dag utan problem i 3mm stål. originalinstrumenteringen får du nog ge upp eftersom de sitter i kåpstaget.

Byta bakdel,baklyse, skylthållare o sånt är ett helvete om man vill göra det välgjort med skjutsmöjligheter o besiktningsbart (som min hihi :) )

Elsystemet är relativt enkelt på dessa hojar och cdi boxen får plats i batterilådan.

men som sagt allt beror på var du sätter ribban, är inte ett dugg lättare att bygga sf av en sån här gammal häck än nåt annat.

Jag kan iallafall säga att mer kul per krona det får du nog fan inte :)
Prima bromsar i fram med tanke på årsmodell och pris(dubbla skivor med Nissin ok)

Går upp på bakan på ettan med enbart gas med -1 fram +5 bak grejjar det nog med mildare drevning men denna hoj är klart överdrevad från början då den gör 230 ärliga original på 87 häst!!!
attachment.php

Last edited:
polares fighter

Honda cbr600 -93

Bifogat

• stunt 023.jpg
    stunt 023.jpg
    129 KB · Visningar: 200
borra orginalkronan om du gör så.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...