Fattig men framgångsrik

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Fredde körde jäkligt imponerande i Assen, men börjar inte haussandet gå liiite till överdrift när man i IB i absolut första meningen skriver "Han har den äldsta och långsammaste hojen i hela fältet i roadracing-EM"?! Han har inte den äldsta hojen och den är långt ifrån den långsammaste! Visst har han inte lika bra förutsättningar som många andra, men börjar det inte bli lite fånigt nu??

Edit: ...och vem fan är Bautista i EM??? :4skrika

Last edited:
Ja, det var synd att han inte tog Alvaro Bautista :3freak

Att de skriver Alvaro Bautista visar ju vilken nivå det är på den som skrivit artikeln.

Det är väl bra med uppmärksamhet så att det kanske kan bli någon förbättring av förutsättningarna. Att media oftast inte är så korrekta är väl ingen nyhet, frågan är väl varför du stör dig på att det skrivs positivt om Watz? Det är mycket negativt om vår sport/motorcyklar i allmänhet så vad gör detta? Hellre fel åt rätt håll så att säga. :)

Neutral skrev:
2270548 Det är väl bra med uppmärksamhet så att det kanske kan bli någon förbättring av förutsättningarna. Att media oftast inte är så korrekta är väl ingen nyhet, frågan är väl varför du stör dig på att det skrivs positivt om Watz? Det är mycket negativt om vår sport/motorcyklar i allmänhet så vad gör detta?
Han menar att det haussas att Fredde inte har pengar eller en snabb hoj.

Neutral skrev:
2270548 Det är väl bra med uppmärksamhet så att det kanske kan bli någon förbättring av förutsättningarna. Att media oftast inte är så korrekta är väl ingen nyhet, frågan är väl varför du stör dig på att det skrivs positivt om Watz? Det är mycket negativt om vår sport/motorcyklar i allmänhet så vad gör detta? Hellre fel åt rätt håll så att säga. :)

Hmm... Ja det är bra med uppmärksamhet och jag hoppas verkligen till 100% att Fredde någon gång ska få chansen att visa upp sig i VM på en BRA hoj! Tycker bara att det blir fånigt när de skriver som de skriver! Det är som när någon beklagade sig över att hans bil var trasig på vägen till Atorp...

Gustav O skrev:
2270538 Att de skriver Alvaro Bautista visar ju vilken nivå det är på den som skrivit artikeln.

Hajade också till när de skrev Alvaro Bautista...gjorde han ett inhopp i EM eller? :rolleyes:
Långsammast och äldst hoj, och samtidigt pole? Går inte riktigt ihop, men visst, Watz kör för jäkla bra på materialet han har! :Bugar

Gustav O skrev:
2270538 Att de skriver Alvaro Bautista visar ju vilken nivå det är på den som skrivit artikeln.

Artikeln under nämnde också Bautista fast denna gång den rätte, det är nog bara en tankevurpa eftersom det fanns två Alvaro på samma bana och samma helg (men inte i samma race...). Hoppas och tror att det är ett slarvfel och inte ett kompetensfel.

oscar skrev:
2270491 Fredde körde jäkligt imponerande i Assen, men börjar inte haussandet gå liiite till överdrift när man i IB i absolut första meningen skriver "Han har den äldsta och långsammaste hojen i hela fältet i roadracing-EM"?! Han har inte den äldsta hojen och den är långt ifrån den långsammaste! Visst har han inte lika bra förutsättningar som många andra, men börjar det inte bli lite fånigt nu??

Edit: ...och vem fan är Bautista i EM??? :4skrika

Ja visst var det väl lite lustigt att den som skriver inte var tillräckligt insatt i EM och VM för att skriva rätt namn MEN jag håller med tidigare inlägg...VARFÖR ska du som du gör skriva ner Fredrik Watz istället för att hylla honom för den körning han gör. Vad tycker du är problemet med att det skrivs om hans bedrift i IB. Finns det nån som kör mkt bättre i 250R i sverige som du hellre ser att de skriver om.
-Börja kör hoj lika bra du vetja så ska du också kanske få rättmätiga hyllningstexter skrivna om dig för det är kanske där skon klämmer.

Han gör ett inhopp i EM(även om det är favvobanan) med material som är klart underlägset toppen i EM och tar pole och blir tvåa med klar chans på första plats. Jag tycker det är lite fränt faktiskt men jag kanske är ensam om det !

Mulles skrev:
2272775 Ja visst var det väl lite lustigt att den som skriver inte var tillräckligt insatt i EM och VM för att skriva rätt namn MEN jag håller med tidigare inlägg...VARFÖR ska du som du gör skriva ner Fredrik Watz istället för att hylla honom för den körning han gör. Vad tycker du är problemet med att det skrivs om hans bedrift i IB. Finns det nån som kör mkt bättre i 250R i sverige som du hellre ser att de skriver om.
-Börja kör hoj lika bra du vetja så ska du också kanske få rättmätiga hyllningstexter skrivna om dig för det är kanske där skon klämmer.

Han gör ett inhopp i EM(även om det är favvobanan) med material som är klart underlägset toppen i EM och tar pole och blir tvåa med klar chans på första plats. Jag tycker det är lite fränt faktiskt men jag kanske är ensam om det !
Tror du har misstolkat Oscars inlägg.

Mulles skrev:
2272775 Ja visst var det väl lite lustigt att den som skriver inte var tillräckligt insatt i EM och VM för att skriva rätt namn MEN jag håller med tidigare inlägg...VARFÖR ska du som du gör skriva ner Fredrik Watz istället för att hylla honom för den körning han gör. Vad tycker du är problemet med att det skrivs om hans bedrift i IB. Finns det nån som kör mkt bättre i 250R i sverige som du hellre ser att de skriver om.

Snälla förstå vad jag skriver!!!

Jag har inte "skrivit ner" Watz prestation, jag skriver om det överdrivna pratet ang hans dåliga förutsättningar!

Jag ser gärna att de skriver om Watz, men vill då att de fokuserar på det väsentliga, dvs att han är en jävel på att köra knarr!

Jag vet att jag inte är i närheten av Watz (eller tex Andreas, Cajback eller Nico) när det gäller att kunna köra hoj, så nej det är inte där skon klämmer!

Om Fredde själv skulle läsa det här så hoppas, och tror, jag att han förstår hur jag menar! Han fick nog fler "lycka till" "ge nu järnet o visa dem" mm av mig än av någon annan i depån innan racet!

Fan vad trött jag blir!!!!!

Och nu stämmer vi alla in i SH-floskel nummer ett: DU ÄR BARA AVUNDSJUK (alternativt DEN SVENSKA AVUNDSJUKAN)! :hihi

oscar skrev:
2272841 Snälla förstå vad jag skriver!!!

Jag har inte "skrivit ner" Watz prestation, jag skriver om det överdrivna pratet ang hans dåliga förutsättningar!

Jag ser gärna att de skriver om Watz, men vill då att de fokuserar på det väsentliga, dvs att han är en jävel på att köra knarr!

Jag vet att jag inte är i närheten av Watz (eller tex Andreas, Cajback eller Nico) när det gäller att kunna köra hoj, så nej det är inte där skon klämmer!

Om Fredde själv skulle läsa det här så hoppas, och tror, jag att han förstår hur jag menar! Han fick nog fler "lycka till" "ge nu järnet o visa dem" mm av mig än av någon annan i depån innan racet!

Fan vad trött jag blir!!!!!

Ja men då får du väl ta och sova lite då för bortsett från att jag ville trigga dig med delar av mitt inlägg så förstår jag faktiskt inte alls vitsen med din tråd.

Jag förstår vad DU skriver men vad är egentligen problemet med att IB skriver om Watz och hans dåliga förutsättningar. Han HAR ju dåliga förutsättningar och det är ju faktiskt ganska fränt att han kan hålla den höga körstandarden som han gör trots att han står och svetsar rambalkar på bussen kvällen innan för att de alls ska komma ner till banan. Ganska kul läsning faktiskt - Watz racerapport.

Kan det sen få nån sponsor som av någon anledning läser IB att tycka att "den där killen skulle man kanske sponsra istället för nåt tråkigt STCC-team" så är det väl bara av godo, eller hur ?

Mulles skrev:
2273246 Ja men då får du väl ta och sova lite då för bortsett från att jag ville trigga dig med delar av mitt inlägg så förstår jag faktiskt inte alls vitsen med din tråd.

Jag förstår vad DU skriver men vad är egentligen problemet med att IB skriver om Watz och hans dåliga förutsättningar. Han HAR ju dåliga förutsättningar och det är ju faktiskt ganska fränt att han kan hålla den höga körstandarden som han gör trots att han står och svetsar rambalkar på bussen kvällen innan för att de alls ska komma ner till banan. Ganska kul läsning faktiskt - Watz racerapport.

Kan det sen få nån sponsor som av någon anledning läser IB att tycka att "den där killen skulle man kanske sponsra istället för nåt tråkigt STCC-team" så är det väl bara av godo, eller hur ?

Nevermind...

Mulles skrev:
2273246 Ja men då får du väl ta och sova lite då för bortsett från att jag ville trigga dig med delar av mitt inlägg så förstår jag faktiskt inte alls vitsen med din tråd.

Håller inte med dig....
Förstår Oscar helt klart... alla tvitaktsfantaster hyllar Watz till skyarna...
och visst.. han e skit duktigt, jag håller med.
Men att alla skall hela tiden påpeka att hans
hoj gick bara på 1 cylinder, eller 6:ans växel funkade inte osv.. blir man ju
trött på.. hans hoj går inte alls dåligt jämfört med många andra...
Så ja, jag förstår Oscars inlägg...

Tittar på SM:et från Anderstorp på Sportexpressen, så ser man hur mycket
långsammare Oscars hoj går, och även på Sviesta... och ändå så är han bland
topp 5 i princip hela tiden... andra säsongen i 250R...

slutsnackat om Watz dåliga hoj....

Han kanske inte kan ragga sponsorer men brudar verkar han vara en j-l på med tanke på bönan som satt på pallen när jag nyss mötte honom på byn. :tuttar

Bennybåge skrev:
2273847 Håller inte med dig....
Förstår Oscar helt klart... alla tvitaktsfantaster hyllar Watz till skyarna...
och visst.. han e skit duktigt, jag håller med.
Men att alla skall hela tiden påpeka att hans
hoj gick bara på 1 cylinder, eller 6:ans växel funkade inte osv.. blir man ju
trött på.. hans hoj går inte alls dåligt jämfört med många andra...
Så ja, jag förstår Oscars inlägg...

Tittar på SM:et från Anderstorp på Sportexpressen, så ser man hur mycket
långsammare Oscars hoj går, och även på Sviesta... och ändå så är han bland
topp 5 i princip hela tiden... andra säsongen i 250R...

slutsnackat om Watz dåliga hoj....

Hojen är inte dålig, den är jäkligt snabb, men han har fått köra mycket av grejerna på övertid, vilket gjort att det vart mest tur att hojen hållt ihop hela vägen in, som på sviestad.
Men förutom att fredde är jäkligt snabb, så saknar han något många andra har, nämligen pengar för en riktig satsning. Är väl kanske inte konstigt att man då med den talangen kanske påpekar att han kör överjävligt med beggade däck etc i EM. Har ju vart med Fredde ute, så jag vet vilken tight budget det är som gällt..
Det finns många duktiga förare i sverige, men det är få som har den riktiga talangen som fredde har. Vissa har tydligen problem med det och tror Fredde fuskar eftersom en Yamaha inte ska gå så fort...

oFFkeFF skrev:
2274013 Vissa har tydligen problem med det och tror Fredde fuskar eftersom en Yamaha inte ska gå så fort...

Garanterat tjuriga sydeuropéer som måste hitta en lucka för att få fler poäng till sig själva! Se bara hur de fånar sig i fotbolls-VM så fort de får chansen...

Ni vet väl att de spelas VM nu...?! :D

oscar skrev:
2274062 Garanterat tjuriga sydeuropéer som måste hitta en lucka för att få fler poäng till sig själva! Se bara hur de fånar sig i fotbolls-VM så fort de får chansen...

Vm i vadå :va :hihi :hihi

oscar skrev:
2274062 Garanterat tjuriga sydeuropéer som måste hitta en lucka för att få fler poäng till sig själva! Se bara hur de fånar sig i fotbolls-VM så fort de får chansen...

Jag visste inte att jag bodde i det som räknades som sydeuropa ;)

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back