Fatbar styre

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Är det någon som vet var man får tag på ett kit för att montera ett Renthal Fatbar styre på en XR 650.
Jag har hittat hur mycket som helst i tyskland och USA men det känns lite som att springa över ån efter vatten, måste ju finnas på närmare håll?

Blue skrev:
Är det någon som vet var man får tag på ett kit för att montera ett Renthal Fatbar styre på en XR 650.
Jag har hittat hur mycket som helst i tyskland och USA men det känns lite som att springa över ån efter vatten, måste ju finnas på närmare håll?

Hur ser kronan ut på en xr? Är den helgjuten eller sitter "Hållare" som håller styret med en bult??

Om den är helgjuten så är den troligen en ny krona som behövs annars är det bara hållarna du behöver byta. Hållare kan du göra själv eller köpa hos någon lokal mc affär. Tror jag iallafall. Har inte en xr själv så jag vet inte.

/Mheel

mheel skrev:
Hur ser kronan ut på en xr? Är den helgjuten eller sitter "Hållare" som håller styret med en bult??

Om den är helgjuten så är den troligen en ny krona som behövs annars är det bara hållarna du behöver byta. Hållare kan du göra själv eller köpa hos någon lokal mc affär. Tror jag iallafall. Har inte en xr själv så jag vet inte.

/Mheel

Den är helgjuten, men jag har sett att det finns adaptrar att köpa på t.ex bergos.de som man bultar fast i dom gamla "underfallen" :) som gör att du kan använda ett fatbar styre.

lenkerversatz2.jpg

Last edited:
Finns att beställa fårn tex knobby...
som höjer upp styret lite xoå.. vilket är tacksamt på xr:en...

Säljes bland annat hos cross & endurokompaniet som har det hemma i sjöbo.
Men en vanlig handlare som är åf till knobby kan ha...

Har själv köpt ett fatbar och delar från knobby..
Tror jag belala 400:- för dom..

Bifogat

• knobby.jpg
    knobby.jpg
    58.2 KB · Visningar: 115
Last edited:
Japp, knobby och fatbar, funkade fint för mig också, bara att handla. Finns i Sverige, behöver inte handla i Tyskland.

Tack å bock!

Då löser det sig, kunde inte hitta dom på Knobbys hemsida men då får man väl kolla upp var man ska handla ifrån. Knobby ligger ju i Ängelholm men säljer väl inte över disk tyvärr.

Honda i Fleninge har grejer som passar till fatbar styret. :)

PutteLiten skrev:
Honda i Fleninge har grejer som passar till fatbar styret. :)

Jo jag har fått reda på det nu... tyvärr så frågade jag inte när jag var där igår! :huvet

Jag funderar ändå på att göra egna så att man inte är som alla andra... får väl lägga några timmar med en fil på en klump aluminium... :D

micke_gbg skrev:
Jag säljer WRP,s grejer.
Tfn. 031-516 000

Ser ut som bra grejor men jag har redan ett Renthal fatbar så jag behöver bara nya "överfall"/adaptrar.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back